Реформа чи лукавство в районній освіті?
Можливість реформувати районну освіту, відправити у минуле стару корумповану систему, дати молодим спеціалістам робочі місця, впровадити енергоефективність у навчальних приміщеннях, - здавалося досить позитивне рішення. Такі зміни на часі та їх дуже потребує районна освіта. Але чомусь районні чиновники під реформою розуміють інші речі. Вибрали простий шлях, як зекономити, закривши ряд шкіл та звільнивши вчителів, які там працюють. Звичайно думку батьків та учнів ніхто не врахував.
Цей шлях не вирішує жодних проблем, які накопичилися за роки в районній освіті, до того ж додає складнощів батькам та учням з доїздом, харчуванням. Розуміючи ці всі проблеми, фракція ВО «Свобода» в Рожищенський районній раді разом з батьками та вчителями стала на захист сільських шкіл. А районна влада, замість того, щоб шукати шляхи збереження мережі освітніх закладів району, почала залякування батьків та на свій лад тлумачити закони.
Думаю багато людей зустрічались з проблемою, коли чиновник, керуючись ніби законом, починає ним крутити в різні сторони. Так і тут. Щоб маніпулювати громадською та депутатською думкою і отримати потрібне рішення, пояснюється батькам, що коли в класі нема п'яти учнів, за індивідуальною формою навчання їх діти будуть навчатись вдома.
Згідно положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах від 3 лютого 2016 року йде мова «за місцем проживання учня». Невже районні чиновники не бачать різниці між місцем проживання та адресою проживання? Та й з рештою, хто дав право їм розпоряджатися та використовувати приватну власність, майно громадян? В тому ж таки положенні вказано, що учні за індивідуальною формою навчання є повноправними учасниками навчально-виховного процесу. Отже, позбавлення учня права відвідувати навчальний заклад є грубим порушенням закону про освіту. Ізолювати дитину від інших школярів, прирівняти до дітей з вадами, суперечить законам, принципам та стандартам освіти в Україні. Фінансування ж початкових шкіл взагалі ніхто не обмежував.
Чому районна влада не реформує сам відділ освіти? Закон вже давно заборонив фінансувати методкабінет, та чиновники швидко віднайшли в районному бюджеті майже мільйон на його фінансування. А аргументів на потребу в такій структурі недостатньо. До речі, малокомплектні школи потребують близько двох мільйонів. На мою думку, звання методист має мати вчитель безпосередньо в школі, який є практиком, а не кабінетний чиновник, що виїжджає раз на півроку в школу. Та і то з перевіркою. І він би фінансувався з освітньої субвенції. Ціла структура відділу освіти фінансується з районного бюджету. Крім посад начальника та заступника, які є держслужбовцями. Тому теж незрозуміло для чого районному бюджету такий тягар, адже в штатному розписі школи є посади бухгалтера, інженера, водія і це дозволяє їх фінансувати з освітньої субвенції. Вивільненими районними коштами можна б було дофінансувати малокомплектні школи, адже сьогодні демографія одна, а завтра буде інша.
Не можна школу розглядати тільки з економічної сторони. Вона виконує набагато більшу соціальну функцію, а влада повинна її забезпечити. Найбільшим тягарем кошторису кожної школи є витрати на опалення. І тут влада має докласти максимум зусиль для впровадження енергоефективних рішень, залучення коштів в заміну вікон та утеплення, а не утримування армії неефективних чиновників. На жаль, районна влада Рожища у своїх псевдореформаторських потугах наслідує провальну антисоціальну політику Яценюка та Гройсмана.
Олександр Нікончук, депутат Рожищенської районної ради від ВО «Свобода»
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром
Коментарі