Як МП на Волині втрачає парафії, а серед  духовенства назріває «двірцевий» переворот

26 Березня 2019, 16:03
9433

Напередодні президентських виборів логічно підвести риску у … церковних процесах на Волині. Адже саме дата Х може або призупинити активні переходи у ПЦУ, або ж вивести на новий рівень. Принаймні волиняни переконані, що подальший розвиток залежить саме від результату голосування у найближчу неділю. Тому одні дуже поспішали зробити якомога більше на шляху до ПЦУ, а інші завбачливо вичікують. У більшості випадків стимулом до тої чи іншої моделі поведінки ставали прямі і завуальовані натяки духовенства, яке радило не поспішати з рішенням «до Паски», «до травня» чи «до виборів». 

Район.in.ua зібрав усю відому інформацію станом на 26 березня щодо переходів, а також свідчення про настрої у вузьких колах церковного керівництва.

РОЗДІЛ І. СПРАВИ ВОЛИНСЬКОЇ ЄПАРХІЇ

Волинська єпархія УПЦ Московського патріархату об'єднує парафії та монастирі на території Горохівського, Камінь-Каширського, Ківерцівського, Локачинського, Луцького, Любешівського, Маневицького та Рожищенського районів Волинської області. Єпархію очолює єпископ Нафанаїл (Крикота), який має титул Волинський і Луцький.

Правлячий архієрей начебто і робив певні запобіжні заходи, спрямовані на утримання духовенства: це і єпархіальні збори духовенства наприкінці року, у підсумку яких усі засвідчили вірність Онуфрію, і візити у благочиччя з нагородами священикам. Але щось пішло не так. У короткий період від Різдва, коли Томос приземлився на українській землі, до останньої декади березня з єпархії у різний спосіб вийшло чимало громад.

ГОРОХІВСЬКИЙ РАЙОН

Горохівський район лідирує за кількістю парафій, що відреклися від Московського патріархату: до Православної церкви України тут приєдналися понад 40 релігійних громад, а три з них навіть встигли отримати державну реєстрацію нового статуту релігійної громади. Це – Скобелка, Смолява і Шклинь.

Одними з перших на Волині про своє бажання відійти від УПЦ МП заявили настоятель отець Павло Кліцук та прихожани Свято-Різдво-Богородичного храму села Мерва.

Слідом за ними потяглися громади сіл Піски, Кутрів, Диковини, Новостав (зі священиком), Журавники (зі священиком), Галичани (зі священиком), Сільце, Квасів, Рачин, Озерці, Бужани, Смолява, Мирків, Пильгани, Бистровиця, Лобачівка, Ощів, Звиняче, Красів, Охлопів, Ватин, Терешківці (зі священиком), Мирне, Зелене, Скобелка, Борисковичі та місто Берестечко.

Громади Антонівки (зі священиком), Бран і Довгова (зі священиком) вирішили приєднатися до складу Рівненсько-Сарненської єпархії під керівництво єпископа Гавриїла (Кризини).  До владики Гавриїла приєднався також і настоятель Свято-Борисо-Глібського храму села Шклинь Горохівського району отець Олександр Фідрін. Проте частина прихожан не захотіла йти разом зі священиком у Рівненсько-Сарненську єпархію і звернулася до митрополита Луцького і Волинського Михаїла. Отець Олександр, коли дізнався про рішення парафіян, навідріз відмовився покидати Московський патріархат.

У Звинячому настоятель храму отець Сергій Бачинський спочатку заявляв, що не йтиме проти рішення громади, проте на останній службі мовив, що «хто йде за ним, той буде спасенний». Зараз частина прихожан разом із отцем Сергієм моляться у старому будинку в селі, який придбали.

Так само Богослужіння у старій каплиці на кладовищі проводить священик Роман Світлик в Ощеві. Місцеві жителі розповідають, що до отця Романа на службу приходить 6-7 жителів Ощева та ще кілька сімей з сусіднього села Терешківці, у якому настоятель та громада перейшли до ПЦУ. Цікавим фактом є те, що настоятель храму у Терешківцях отець Василій Хомляк, який приєднався до ПЦУ, є тестем священика Романа Світлика.

У селі Бережанка настоятелем храму був благочинний Горохівської округи протоієрей Валерій Пилипчук. Отець Валерій відомий тим, що на службах постійно поминає патріарха Кирила і має відверто промосковські погляди. Після того, як жителі Бережанки зібрали підписи за приєднання до ПЦУ, отець Валерій довго сперечався з прихожанами, проте поклав ключі і відступив.

Благочинний Горохівської округи протоієрей Валерій Пилипчук
Благочинний Горохівської округи протоієрей Валерій Пилипчук

Цікава ситуація склалася у селі Хмельницьке. Там декілька десятиліть служив протоієрей Дмитро Фенюк, який поєднував служіння на сусідній парафії у селі Галичани. Після того як галичанці вирішили влитися до ПЦУ і отець Дмитро підтримав це рішення, єпископ Нафанаїл видав Фенюку указ про заборону у служінні, а парафію передали священику Миколі Сливі, який нещодавно позбувся кутрівської парафії, яка вибрала ПЦУ. Проте більшість прихожан не підтримала це призначення і вирішила також, як сусіди-галичанці, приєднатися до Православної церкви України. Відповідно настоятель Дмитро Фенюк зміг повернутися на свою парафію. Та невдовзі у Хмельницькому скликали ще одні збори, на яких прийняли рішення про почергове служіння у храмі для прихильних обох конфесій.

Волинські ЗМІ розповсюджували інформацію з посиланням на Волинську ОДА про перехід до ПЦУ Свято-Різдво-Богородичної громади села Цегів. Проте, місцеві жителі розповідають, що парафія, на якій понад 45 років служить отець Олександр Солодуха, поки що нікуди не переходила.

Таким чином, у Мар'янівському благочинні  УПЦ МП разом з Цеговом поки що залишається Пантелеймонівська церква у смт Мар'янівка, Свято-Зачатіївська церква у селі Ржищів та дві церкви села Борочиче, громади яких попередньо вирішили відкласти питання конфесійної приналежності до Великодня.

У Горохівському благочинні вірність митрополиту Онуфрію зберігають громади сіл Холонів, Ярівка, Олізарів (вулиця Звиняч), Ниви Губинські, Михлин і горохівської міської парафії Різдва Христового.

У Берестечківському благочинні збереглося чи не найбільше міцних парафій. Це три села, де править протоієрей Микола Бляхарчук – Гумнище, Липа і Богунівка, Свято-Покровська громада з настоятелем Петром Борисовим, до якої належать села Горішне, Іванівка та маленьке Кумовище, парафії у селах Колмів з настоятелем Сергієм Шкорбатюком та Волиця Лобачівська з настоятелем Юрієм Шишком, який уже втратив ще одну парафію на Диковинах. Колишній настоятель церкви у Лобачівці Михайло Яворський поки що залишається на невеликій парафії у селі Новозборишів, де і раніше паралельно служив.

ЛУЦЬКИЙ РАЙОН

Цікавим та непростим є процес переходу парафій до Православної церкви України у Луцькому районі. 27 січня прийняла рішення вийти з Московського Патріархату релігійна громада у Коршеві (зі священиком). Згодом рішення про перехід до ПЦУ прийняли громади в Садові, Лучицях, Буянах, Голишеві, Новоставі, Веселому, Несвічі, Шепелі, Озерянах.

Подекуди прихожанам доводилося зрізати замки на вхідних, аби отримати доступ до будівлі церкви. Натомість в УПЦ МП заявляли, що храм «осквернили», або «захопили». Іноді до цього процесу залучали й центральні ЗМІ – «Інтер» і «112 канал», які навіть не приховують своєї проросійської позиції.

Читайте також: «У Садів приїхав Інтер робити картинку», – жителі села

У деяких селах нечисленні прихильники МП почали збиратися на служби у хатах.

Цікаво, що перехід громади села Несвіч відбувся майже непомітно для ЗМІ, але ця «тиха» парафія зуміла першою у Луцькому районі отримати офіційну реєстрацію.

Громада села Буяни, що поблизу Торчина, разом з настоятелем Юрієм Рудем, увійшли в єпархію владики Гавриїла (Кризини), як це іноді практикують парафії з Горохівщини. У певному сенсі він склав конкуренцію Михаїлу (Зінкевичу), митрополиту Луцькому і Волинському.

Гавриїл (Кризина), єпископ Рівненський і Сарненський на зустрічі з митрополитом Епіфанієм
Гавриїл (Кризина), єпископ Рівненський і Сарненський на зустрічі з митрополитом Епіфанієм

Якщо в селах люди підтримують перехід із Московського патріархату до Православної церкви України, то лучани зазначають, що релігійні переконання – то надто особиста справа. Мовляв, прихожанам Московського патріархату теж нелегко. У самому Луцьку до ПЦУ приєдналася лише громада храму Великомученика Юрія Переможця, що належить місцевому управлінню МВС.

МАНЕВИЦЬКИЙ РАЙОН

На Маневиччині процес переходу релігійних громад до ПЦУ триває чи не з найбільшим резонансом у регіоні. Перша парафія у районі, що вирішила відректися від Московського патріархату, – у селі Красноволя, яка станом на 26 березня має державну реєстрацію нової редакції статуту, – одразу стала об’єктом уваги волинських та всеукраїнських ЗМІ. Прихильники Православної церкви України не пустили до храму московського єпископа Нафанаїла, який прибув відслужити там Літургію і не допустити «захоплення» церковного приміщення

У той день Нафанаїл служив Літургію у сусідньому з Красноволею селі Нічогівка, а через два тижні громада цього храму теж відреклася від Московського патріархату. Проте місцевий священик під впливом невідомих таємних телефонних «консультантів» довго не хотів віддати ключі від храму, проте, після довгих вмовлянь, таки погодився.

Читайте також: Що сталося у Нічогівці: ніхто не бачив розбитого носа, про який заявили у Волинській єпархії. ДОПОВНЕНО

Майже в деталях нічогівська ситуація повторилася в селі Серхів. Колишній священик теж відмовлявся віддавати ключі від храму. При тому, що біля храму близько 100 прихожан просили настоятеля таки віддати ключі. Зрештою у громаді провели збори, на яких проголосували, щоб зламати замок в церкві, оскільки священик сказав, що загубив ключ.

У цьому ж селі священик попросив своїх однодумців відвідати недільну службу, після якої провели альтернативні парафіяльні збори і засвідчили вірність громади УПЦ МП. За таке рішення проголосувало 20 осіб. У той же день громада зібралася на парафіяльні збори у сільському клубі, де зі 140 присутніх за перехід у Православну церкву України висловилося 120 осіб.

Аналогічна історія трапилася і у селі Матейки, де настоятель також заручився підписами 20 парафіян, які хочуть залишатися вірними московського патріархату. Так само не захотіли підтримати своїх прихожан отці Віталій Іванків із села Тельчі та Іван Шворак із Городка.

За приєднання до Православної церкви України проголосували також і православні сіл Боровичі та Годомичі.

У селі Куликовичі теж провели парафіяльні збори, на яких громада прийняла єдине рішення підтримати Автокефалію Православної Церкви України. Але на прохання місцевого священника, рішення відтермінували на півроку, аргументуючи це тим, що коли ще 6 православних церков визнають ПЦУ, тоді громада перейде разом з настоятелем.

Серхівська і Городоцька церква належать до Маневицького благочиння, а всі інші – до Колківського.

КІВЕРЦІВСЬКИЙ РАЙОН

У Ківерцівському районі першою наважилася заявити про намір вийти зі складу УПЦ МП громада села Берестяне. Збори у селі відбулися 2 лютого. А через тиждень визначалися парафіяни сіл Жидичин і Кульчин, які сусідять між собою. Уже 17 лютого визначилися у Клепачеві.

Жоден з цих переходів не можна назвати легким для громади, адже прихильники обох конфесій вдавалися до палких суперечок і від душі сварилися. Та попри напругу ніде не дійшло до насильства. Навіть у стрілянині, яку необачно вчинив настоятель Жидичинської церкви Володимир Гелета, чудом ніхто не постраждав.

Вартим уваги є прецедент Жидичинської громади. У цьому селі ще з початку 1990-х років було дві конфесії. Прихильники на той час канонічної церкви отримали сільську церкву, пам’ятку архітектури національного значення, збудовану ще у XVII столітті. Доступу до святині прихильники новоствореного Київського патріархату, які стали гуртуватися навколо місцевого монастиря, не мали. Такий стан справ жидичани усі 28 років церковного поділу вважали несправедливим. Адже до того усі жителі в однаковій мірі дбали про церкву, але користуватися храмом їм забороняв настоятель (наприклад, не дозволяв відспівувати померлих зі своїм священиком).

З визнанням Української православної церкви рівною серед інших помісних церков більшість жителів села на зборах вирішили, що вони теж мають право на сільську церкву, яка перебуває у користуванні Московського патріархату. Після того як пам’ятка архітектури опинилася у руках вірян ПЦУ, до храму всі отримали рівний доступ і, за свідченням хористів, недільні служби відвідує все більше односельчан, які відвідували храм, коли той мав приналежність до УПЦ МП.

Станом на 27 березня три з чотирьох парафій (крім Берестяного) завершили процес офіційної реєстрації змін до статутів своїх релігійних громад, а громада Жидичина першою на Волині повністю пройшла процедуру переходу до ПЦУ.

КАМІНЬ-КАШИРСЬКИЙ РАЙОН

На Камінь-Каширщині уже три громади прийняли рішення про перехід з УПЦ МП в ПЦУ, проте кожна церковна ситуація у районі супроводжується скандалом.

Читайте також: Офіційно: інформація про захоплення заручників у селі на Волині

Більшість парафіян храму Різдва Іоанна Предтечі, що у селі Кримне Броницької сільської ради заявили про свій намір перейти з УПЦ Московського патріархату до Православної церкви України. 17 січня люди прийшли до церкви на збори, аби засвідчити своє бажання приєднатися до ПЦУ. Проте до села у цей день прибув і єпископ Нафанаїл. Він зі священиками залишився усередині храму, а за приєднання до ПЦУ прихожани проголосували на церковному подвір’ї. З 930 парафіян за перехід в ПЦУ підписалося 750 осіб. А це понад 80 відсотків парафіян місцевого храму. Згодом парафіяни таки замінили замки і обрали нового старосту й членів парафіяльних зборів.

Читайте також: Змінили замки в церкві та обрали старосту: як у Брониці більшість селян відстоює храм

17 лютого про перехід до ПЦУ задумалися й у селі Раків Ліс. Цієї неділі на збори до раківліського храму прийшло до півтисячі вірян, аби врешті вирішити питання приєднання до ПЦУ. Спочатку селяни спробували голосувати, піднімаючи руки. Потім намагалися висловити свою позицію, розділившись на дві частини: по одну сторону від церкви – прихильники ПЦУ, по іншу – УПЦ МП.

Клірик храму отець Ростислав однозначно висловився, що переходити до ПЦУ він не має наміру. А настоятель церкви Миколай Смолярчук зазначив, що готовий підтримати рішення громади. Згодом лічильна комісія повідомила, що їй під час голосування на подвір‘ї вдалося нарахувати дві третини голосів парафіян, які підтримали те, щоб храм Благовіщеня Пресвятої Богородиці долучився до ПЦУ.

Читайте також: Як у Раків Лісі вперше правили службу Божу на українській мові

Нуйнівська релігійна громада єдина на Волині прийняла рішення про перехід у Православну церкву України таємним голосуванням бюлетенями. Як зазначали місцеві жителі, таке рішення прийняли, бо вважають, що на церковному подвір’ї не повинні лунати сварки.

Із загальної кількості понад півтисячі парафіян на зборах зареєструвалося 280 осіб.  Після підрахунку голосів з’ясувалося, що 211 осіб проголосувало за перехід в ПЦУ. Проти такого рішення виявилося 62 людини. І сім бюлетенів визнали недійсними. Прихожан підтримав і місцевий настоятель, протоієрей Іоанн Фатич.

ЗМІ повідомляли, що приєднатися до ПЦУ має намір і громада Свято-Різдво-Богородичного храму міста Каменя-Каширського.

РОЖИЩЕНСЬКИЙ РАЙОН

У Рожищенському районі не було жодних рухів у напрямку ПЦУ до середини лютого. І перша ініціатива у селі Пожарки зазнала краху через … неприязні стосунки з сусіднім селом Оленівка, жителі якого належать до тої ж парафії. Так, у Пожарках зібрали понад 150 підписів за перехід до ПЦУ, але на загальні збори релігійної громади більшість підписантів не з’явилися через погрози та залякування. У той же день жителів Оленівки, які були ображені, що їхньої думки не запитали і під впливом промосковської пропаганди виступали категорично проти єдності з Українською Помісною Православною Церквою. У результаті в присутніх прихильників ПЦУ просто не вистачило голосів.

Згодом за різних обставин у Рожищенському районі до ПЦУ приєдналися громади сіл Доросині, Переспа, Тристень. Відійти від Московського патріархату хочуть і у селі Вишеньки. Щоправда, громада переходить до ПЦУ з 1 травня 2019 року. Так вирішили, аби дати час на роздуми настоятелю Павлу Лебедичу, якого також хочуть бачити в українській церкві.

Прихожани храму святої рівноапостольної княгині Ольги села Студині теж прийняли історичне рішення на зборах про зміну підпорядкування, проте настоятель парафії протоієрей Федір Сігнаєвський не захотів разом з людьми приєднатися до Православної церкви України. 

У селі Переспа процес має схожі риси з жидичинським. Прес-секретар Рожищенського благочиння Волинської єпархії УПЦ (МП) протоієрей Дмитро Теравський повідомляв, що «проти переходу парафії в ПЦУ – 184 чол.». Однак, значна частина жителів вважала, що перші збори провели неправомірно, адже оголосили про подію лише за кілька годин до початку.

На других зборах, ініційованих православною громадою, з 220 присутніх за перехід проголосувало 215, а п'ятеро утримались. Відомо також, що у день голосування прихильники МП закрилися у церкві, очікуючи, що хтось прийде захоплювати будівлю, але селяни після зборів мирно розійшлися по домівках.

Водночас, прихожани храму у Щурині вирішили не змінювати конфесійної підлеглості. Свою думку громада висловлювала таємним голосуванням. За те, щоб залишитись у московському патріархаті, проголосувало 86 людей, 71 голос – за перехід у Православну церкву України.

Читайте також: Душа отця Ананія страждає: відкритий лист родини священика зі Щурина

ЛОКАЧИНСЬКИЙ РАЙОН

У Локачинському районі до ПЦУ відійшла майже третина парафій УПЦ МП – сім з 25. 

Першими про таке рішення в один день заявили громади сіл Сірнички, Семеринське і Зубильне.

3 лютого парафія села Зубильне прийняла рішення залишити УПЦ ПМ, а 10 лютого настоятель Володимир Бірук не віддав ключі від церкви, «Інтер» приїхав знімати, тому люди вирішили відкрити церкву самотужки через тиждень. Згодом священик ще раз з групою підтримки навідався до церкви, щоб забрати свої особисті речі.

Аналогічно повів себе настоятель церкви у селі Сірнички протоієрей Василь Дем’яновський. Він не віддавав ключі громаді, яка уже офіційно є у складі Володимир-Волинської єпархії ПЦУ.

Приєднатися до ПЦУ вирішили також і провести парафіяльні збори громади Свято-Михайлівської церкви села Войнин, де за відповідне рішення 10 лютого проголосували 47 осіб із 49 присутніх.

Маньківська та Бубнівська громади прийняли аналогічне рішення 21 лютого.

У Холопичівській громаді провели голосування за приєднання до Православної Церкви України 8 березня. За перехід у Свято-Михайлівській громаді проголосувало 300 учасників зборів, проти – 60, 40 – утрималося. Але настоятель Іоанн Комаров, який раніше втратив Маньківську парафію не підтримав бажання своїх парафіян.

До кліру Володимир-Волинської єпархії ПЦУ Холопичі прийняли одночасно з громадою села Мовчанів.

Цікаво, що межі єпархій у ПЦУ і УПЦ МП відрізняються і це важливо саме для Локачинщини. Був випадок, коли одна громада приєдналася у клір не тої єпархії. Так, парафії Локачинького району, які належали до складу Волинської єпархії УПЦ МП з центром у Луцьку після переходу опиняються у складі  Володимир-Волинської єпархії разом з Володимир-Волинським, Іваничівським, Любомльським, Турійським та Шацьким районами.

ЛЮБЕШІВСЬКИЙ РАЙОН

На початок Великого посту клерикали покладали великі надії. Сподівалися, що важливий період у житті християн сприятиме «смиренню». Але вже у першу неділю Великого посту у селі Невір під білоруським кордоном скликали перші церковні збори у Любешівському районі. Затяті суперечки тривали не одну годину і закінчилися нічим. 

А от у селі Великий Курінь відбулося дещо дивне. 17 березня відбулися парафіяльні збори у сільському будинку культури. Зі слів благочинного Любешівського деканату ПЦУ Юрія Устимчука, перед зборами у Великому Курені відбувся збір підписів, результати якого засвідчили, що більшість мешканців села (193 проти 26) підтримують ідею приєднання до єдиної автокефальної православної церкви на території України. Протокол зборів та інші документи для реєстрації 19 березня місцеві активісти надали у Волинську єпархію ПЦУ. Того ж дня Митрополит Луцький і Волинський Михаїл підписав розпорядження про прийняття Великокурінської парафії в клір Волинської єпархії ПЦУ, що стала першою у Любешівському районі.

Однак, Любешівське благочиння УПЦ МП назвало перехід парафіян храму Різдва Христового у Великому Курені до ПЦУ «відвертою провокацією» та «порушенням закону», а у найближчу неділю прихильники УПЦ МП провели нові збори прямо у церкві і, за інформацією благочиння, зібрали щонайменше 350 підписів. Тому Великокурінський казус поклав початок затяжної тяганини між конфесіями за церкву.

РОЗДІЛ ІІ. СПРАВИ ВОЛОДИМИР-ВОЛИНСЬКОЇ ЄПАРХІЇ

Володимир-Волинська єпархія УПЦ Московського Патріархату охоплює території Володимир-Волинського, Іваничівського, Ковельського, Любомльського, Ратнівського, Старовижівського, Турійського і Шацького районів. Очолює її архиєпископ Володимир-Волинський і Ковельський Володимир (Мельник).

У Володимир-Волинській єпархії ситуація полярна з віддтоком парафій у ПЦУ дуже схожа на тенденції у Волинській єпархії. Тобто присутня полярність: повністю контрольована північна частина і непокірний південь.

Ігуменя Зимненського монастиря Стефанія вітає єпископа Володимира з 45-річчям
Ігуменя Зимненського монастиря Стефанія вітає єпископа Володимира з 45-річчям

Так у Ратнівському і Любомльському районах Московський патріархат не втратив жодної церкви, хоча у одному селі таки наважилися провести збори, але парафіян переконали зачекати з остаточним рішення до весни, а точніше до Великодня, а якщо вже бути геть точними, то до виборів. Саме вибори Президента України для великої частини волинського духовенства є причиною зволікати з остаточним рішенням і про таку аргументацію священиків читачі Район.in.ua передають різних куточків області.

ШАЦЬКИЙ РАЙОН

Була така ж спроба відтягнути рішення про перехід парафії до ПЦУ у селі Острів’я Шацького району, де остаточне рішення вже ж прийняли 4 лютого.

Раніше, 18 січня парафіяни храму святого великомученика Димитрія Солунського села Положево оголосили про перехід до Православної церкви України, а наступного дня там відбулося перше богослужіння за участю священиків ПЦУ. Однак, у повітрі зависло майнове питання. Храм, який будували всім селом, розташований на ділянці, яку місцевий житель продав особисто впливому настоятелю Петро-Павлівського монастиря Арсенію.

3 лютого за приєднання до ПЦУ провели православні села Голядин, а 10 березня – села Грабове. Усі громади Шацького району офіційно прийняті у клір Володимир-Волинської єпархії ПЦУ.

КОВЕЛЬСЬКИЙ РАЙОН

Позиції Московського патріархату тут залишаються сильними і у величезному Ковельському районі, хоча трапляються поодинокі «бунти». Так, на Ковельщині є аж три благочиння – міське і два у районі. За інформацією сайту єпархії, Ковельське міське благочиння включає два собори, каплицю, десять церков, а одинадцятий храм святого Олега Брянського ще будують. До цього благочиння також належить Хресто-Возвиженський храм у селі Люблинець, який прихильники Московського патріархату успішно відстояли.

Першими у Ковельському районі попрощатися з МП 22 січня вирішили парафіяни Свято-Покровської церкви села Радошин та Свято-Дмитрівської церкви села Битень.

10 лютого вирішували долю громади жителі сіл Старі Кошари і Доротища. Однак, історія з Доротищем не закінчилася. Тут церква залишилася з УПЦ МП, «щоб не допустити конфлікту перед постом» і за інформацією єпархії, цього домігся благочинний Ковельсько-Воскресенської округи протоієрей Михайло Чупак.

13 лютого у клір Волинської єпархії прийняли релігійну громаду села Байківці Ковельського району, а настоятелем призначили ієрея Володимира Семенюка (душпастиря з сіл – Радошина і Битня).

Читайте такожПатріархати – то є видумка журналістів, – батюшка «московської» церкви з Ковельщини

ВОЛОДИМИР-ВОЛИНСЬКИЙ РАЙОН

А от у серці єпархії – Володимир-Волинському районі та княжому місті переходів уже назбиралося як у Шацькому і Ковельському районах разом узятих.

У самому Володимирі-Волинському Московський патріархат має Успенський собор, дві каплиці, та дві церкви – Миколаївську та Агапіта Печерського. Остання, відома у місті як лікарняна, успішно перейшла разом з настоятелем Миколою Рижуком. І хоча церкву прийняли у клір, митрополит Володимир заявив, «щоб не думали, що він цей храм віддасть».

Також уже визначилися з приєднанням до ПЦУ вісім громад, або 32% сільських парафій району. Це – Бобичі і Черчичі, де був спільний настоятель, Вощатин, Житані, П’ятидні, Хворостів, Охнівка та Сусваль.

У селі Красностав прихожани Свято-Василівської церкви висловили свою підтримку Українській Православній Церкві на чолі із митрополитом Онуфрієм.

Детальніше зупинимося на ситуації у селі Сусваль, де парафіяльні збори провели щонайменше три рази, але досі невідомо яким чином вирішиться доля церкви.

З цього села походить мер Володимира-Волинського – Петро Саганюк, а зараз його зять – митник Володимир Саганюк, є активним благодійником місцевого храму УПЦ МП. Місцеві люди кажуть, що митник дарував ікони, давав кошти на дзвони й огорожу, кілька разів відвідував святу гору Афон, перебуває під великим впливом російського православ’я. На нещодавніх парафіяльних зборах релігійна громада Сусваля ухвалила рішення про перехід у ПЦУ, приблизно 350 голосів – за, 50 – проти. Зі слів парафіян Сусваля, таке рішення розлютило Володимира Саганюка настільки, що він навіть грозився забрати подароване храму майно. А парафіяльна меншість відмовилась віддати більшості ключі від храму. Більшість звернулась до голови ОТГ, проте сільський очільник вирішив не втручатись до офіційного рішення про перехід релігійної громади у ПЦУ. Сусваль в очікуванні. Дехто з жителів села каже, що бачив навіть «тітушок».

До речі, про молодиків спортивної статури раніше повідомляли і жителі села Хворостів Володимир-Волинського району, до яких на службу завітали такі «парафіяни» у неділю 3 лютого. Єпархія поспішила тоді заявити, що «Прихожани Хресто-Воздвиженського храму села Хворостів Володимир-Волинського благочиння, згуртувавшись навколо свого настоятеля архімандрита Антонія, одностайно заявили про тверде небажання змінювати юрисдикцію своєї релігійної громади і переходити до новоствореної структури під назвою ПЦУ, не визнаної жодною з Помісних Православних Церков світу».

Коли це повідомлення з’явилося у ЗМІ, то наступного дня делегація з села приїхала до найближчої єпархії ПЦУ і почала підготовку парафіяльних зборів, а нині парафія Хворостова включена у клір української церкви.

ІВАНИЧІВСЬКИЙ РАЙОН

А найактивніше з єпархії, якою опікується владика Володимир (Мельник), ідуть православні віряни в Іваничівському районі. За нашими підрахунками, тут 40% парафій більше не хочуть мати зв’язку з Московським патріархатом.

На теренах Іваничівського району перше село порвало з УПЦ МП задовго до отримання Томоса з усіма наслідками. Громада села Грибовиця ще у 2015 році вийшла з лона Української православної церкви Московського патріархату.

У першу десятку парафій в Україні, які ще 22 грудня 2018 року оголосили про намір приєднатися до ПЦУ увійшла громада храму Симеона Стовпника у Нововолинськ. Це – колишнє село Панасівка Іваничівського району, яке приєднали до міста шахтарів.  31 січня парафію офіційно включили до кліру Володимир-Волинської єпархії ПЦУ. Настоятелем церкви призначили отця Петра Мазурака.

Рівно через місяць 22 січня громада храму Казанської ікони Божої Матері, до якої належать села Гряди та Хренів, одноголосно проголосувала про перехід церкви з Московського патріархату до Православної церкви України. Настоятелем залишився отець Георгій, який 20 років служив на парафії і у день зборів заявив, що підтримує рішення громади.

27 січня історичні збори відбулися і у селі Топилище. А через два дні єпископ Володимир-Волинський Матей задовільнив прохання Свято-Миколаївської громади та її настоятеля священика Сергія Романюка про  прийняття у клір Православної церкви України.

3 лютого вирішила приєднатися до Православної церкви України Свято-Параскевинська громада Литовежа. Священик Василь Васильківів спочатку начебто взяв час на роздуми і у результаті не перейшов у ПЦУ разом з прихожанами. Зараз на парафію призначили нового настоятеля, а саме отця Олега Наконечного.

Громада села Мишів своє слово сказала 10 лютого. Перехід до новоутвореної церкви прискорив настоятель Іван Щербан, який вирішив вдатися до маніпуляцій: привіз у церкву мощі святих і провів опитування серед паломників, які зібралися у церкві з навколишніх сіл, пустивши чутку, що у селі хочуть позбутися батюшки.

Читайте також: Які «збори» були у Мишеві і за що голосували. ПОДРОБИЦІ

Місцевих жителів такий хід конем сильно обурив і вже через тиждень ініціативна група зібрала підписи та попросилася у склад єпархії ПЦУ. Священик ще не віддав ключі в. о. настоятеля протоієрею Володимиру Конопку.

Іван Щербан також залишається настоятелем церкви у селі Орищі, де 10 березня він організовував збори. Як розповіли для Район.in.ua учасники зборів, священик пояснив прихожанам, що «не проти перейти, але треба дочекатися, поки визнають ПЦУ усі православні церкви».

10 лютого у ПЦУ подалася і релігійна громада села Кропивщина Іваничівського району разом із нововолинським священиком Максимом Хоменком, який чотири роки суміщав службу в храмі Покрови Пресвятої Богородиці села Кропивщина та в Низкиничівському монастирі. Громада увійшла в єпархію до митрополита Переяслав-Хмельницького та Вишневського Олександра Драбинка.

Віряни сіл Бужанка і Жашковичі голосували 17 лютого. В обох випадках настоятелі відреклися своїх громад. Зараз тут правлять отці Микола Гнідець і Богдан Ковальчук. Парафіяни села Жашковичі зуміли першою в районі зареєструвати нову редакцію статуту, таким чином отримавши державну реєстрацію нової громади.

21 лютого громада церкви Іоанна Богослова села Верхнів прийняла рішення про перехід у лоно Православної церкви України. Але священик теж такого повороту не схвалив. На цю парафію призначили отця Василя Зеленка.

Без настоятеля геть від Москви пішла громада села Біличі 27 лютого.

А 10 березня голосували у Заболотцях і прийняли аналогічне рішення. Наразі призначень духовенства на ці парафії немає.  

Окремої уваги заслуговує ситуація у Низкиничах. 26 лютого громаду Низкиницької церкви включили у клір ПЦУ. Однак, Низникицький монастир, який був створений у 1990-х залишається вірним УПЦ МП. Яка колізія існує у цьому селі для Район.in.ua пояснив  голова інформаційного відділу протоієрей Володимир-Волинської єпархії ПЦУ Василь Мельничук:

«Там був сільський прихід. Громада користувалася Свято-Успенським храмом. А монастир розбудувався на території храму. На законодавству, монахи повинні були провести збори з громадою села і храм взяти в оренду для богослужінь. Зараз ситуація заплутана. Фактично там відбулися подвійні збори. Збори парафії, якій належить храм, – у клубі, а монахи провели свої зборі у монастирі, у якому зібрися люди і з Новолинська, і з Володимира. Як складеться ситуація далі – важко прогнозувати. Монахи так просто храм не віддадуть. Вони регулярно звозять людей і показують як їх багато».

19 березня стало відомо, що релігійна громада села Будятичі також стала частиною Володими-Волинської єпархії ПЦУ, але без настоятеля митрофорного протоієрея Івана Сабівчака.

ТУРІЙСЬКИЙ РАЙОН

У Турійському районі на релігійному «фронті» довгий час спостерігалося абсолютне затишшя, поки місцевий політик Володимир Красуля не почав писати повідомлення у соцмережах. Чоловік зробив два пости, у яких свідчив: парафіяни в селах Бобли і Дуліби на зборах вирішили не переходити у ПЦУ. Такі гучні заяви політика миттєво розійшлися у ЗМІ, а місцеві жителі підняли ґвалт у коментарях.

Читайте також: Друга спроба: що буде з церквою у Дулібах

У межах двох тижнів після публікацій Красулі обидві церкви офіційно приєдналися до кліру ПЦУ і очікують державної перереєстрації статутів.

А 18 березня у клір Володимир-Волинської єпархії приєдналася третя парафія Турійського району – Свято-Успенська громада села Перевали.

СТАРОВИЖІВСЬКИЙ РАЙОН

Мала батьківщина покійного митрополита Ніфонта і теперішнього – Нафанаїла міцно тримається УПЦ МП. Але у селі Мизове знайшлося чимало охочих змінити ситуацію. Ще 12 січня більшість православних парафіян вирішила приєднатися до ПЦУ, а 18 березня голова Волинської ОДА Олександр Савченко підписав розпорядження про реєстрацію нової редакції статуту релігійної громади.

Однак, за церкву у Мизово назріває судова тяганина, хоча Московський патріархат дав перший фальстарт. На сайті Володимир-Волинської єпархії УПЦ МП з’явилося скандальне повідомлення  «Старовижівський суд визнав факти кримінальних правопорушень по відношенню до релігійної громади с. Мизово», яке блискавично розійшлося у ЗМІ. Однак сам Старовижівський суд незадовго спростував цю заяву, пояснивши:

«Слідчий суддя Старовижівського районного суду не розглядав питання щодо наявності чи відсутності складу чи ФАКТІВ КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ по відношенню до релігійної громади с.Мизово (як про це помилково вказано у публікації) і жодних фактів такими не визнавав».

РОЗДІЛ ІІІ. ПРАВЛІННЮ НАФАНАЇЛА НА ВОЛИНІ ГОТУЮТЬ АМІНЬ?

Серед духовенства Волинської єпархії УПЦ зростає напруга: чимало священиків незадоволені церковною політикою єпископа Волинського і Луцького Нафанаїла і готові навіть переступти через голови, щоб його позбутися.

Це невдовлення наростало давно. Одна з причин: зростання кількості і розміру різноманітних «внесків». Так, з приходом владики Нафанаїла на Волинь, який з підлеглими спілкується принципово російською мовою, у єпархії значно зросла вартість священицьких нагород, і навіть «кошторис» приїзду архієрея на парафії. До речі, раніше ЗМІ повідомляли, що у рідному селі владики завершується будівництво двоповерхового будинку.

Водночас хмари над головою архієрея згущуються і зі сторони вищого керівництва УПЦ. Район.in.ua від джерел наближених до Синоду, стало відомо, що керуючий справами УПЦ МП митрополит Бориспільський і Броварський Антоній, задумався про переведення цього владики на іншу кафедру. Причиною цьому називають той факт, що Волинь втратила понад сотню храмів і більшість з них – у Волинській єпархії.

Митрополит Антоній відомий також тим, що керує неофіційним відділом безпеки УПЦ МП. Раніше у ЗМІ була інформація, що на Волині за «безпеку» відповідає прес-секретар єпархії Олег Точинський. Функція цього відділу – проводити таку інформаційну політику, яка стримає процес переходів парафій до ПЦУ. Тож речник дуже старається. Його риторика абсолютно співпадає з меседжами російської пропаганди щодо релігійних процесів в Україні.

Водночас священик з Луцька став одним із найактивніших коментаторів церковних подій в Україні для російських ЗМІ.

Чимало дописів отця Олега Точинського із мережі Facebook передруковують головні пропагандистські сайти РФ, коли розповідають про «гоніння» на православних в Україні. Якщо ж місцеві ЗМІ, у тому числі і сайти мережі Районі.in.ua, подають інформацію, яка не співпадає з офіційною позицією єпархії, і часто підловлюють речника на невідповідності фактів, то прес-секретар дозволяє собі некоректні пости щодо журналістів, однак, аргументовано довести неправоту наших колег жодного разу не зумів.

А зараз речник формує опозицію серед впливових благочинних єпархії, які незадоволені політикою Нафанаїла. Виданню стало відомо від близького оточення Нафанаїла, що є декілька священиків і благочинних, які уже готові їхати напряму до Канцелярії Київської митрополії УПЦ МП з вимогою змістити владику з Волинської кафедри.

ОНОВЛЕННЯ. Після виходу матеріалу стало відомо, що 26 березня делегація з десяти священиків, які втратили храми на Волині, на чолі із отцем Олегом Точинським таки їздила на прийом до керуючого справами УПЦ МП митрополита Бориспільського і Броварського Антонія. Про деталі візиту вичерпної інформації нема.

Джерела у єпархії також розповіли, що між єпископом та прес-секретарем доволі напружені особисті стосунки і навіть нагородження останнього правом носити митру з нагоди дня народження зовсім не причина відмовитися від ідеї зміщення Нафанаїла.

Владика Нафанаїл нагороджує митрою отця Олега Точинського
Владика Нафанаїл нагороджує митрою отця Олега Точинського

Мовляв, Нафанаїл не прислухається до рекомендації молодого церковника, не достатньо агресивно відстоює парафії, що захотіли відійти в ПЦУ.

За нашою інформацією, за справу взялася ще й впливова в УПЦ МП ігуменя Зимненського монастиря Стефанія (Бандура). Матінка тримає під повним контролем Митрополита Володимир-Волинського і Ковельського Володимира (у миру – Констянтин Мельник), але вона не може змиритися з тим, що Нафанаїл не піддається такому ж ручному управлінню.

Оскільки матінка Стефанія має неабиякі зв’язки серед керівництва Московського патріархату і користується так званим телефонним правом для вирішення найважливіших питань УПЦ, вона зараз робить усе, аби Волинську єпархію очолив митрополит Житомирський і Новоград-Волинський Никодим (Горенко), який в минулому керував Володимир-Волинською єпархією і був близьким до митрополита Вінницького і Барського Симеона (Шостацького).

Читайте також: Мирно і зі спротивом: як громади Рівненщини переходять до ПЦУ

Коментарі
27 Березня 2019, 14:25
Наївні мпешники думають що після виборів щось зміниться.Томос та закон ніхто не відмінить.
27 Березня 2019, 14:44
Наївні пцушники думають що після виборів щось зміниться. Заповіді ніхто не відмінить.
27 Березня 2019, 15:55
А хіба хтось збирається відміняти заповіді? Чи Ви може прирівнюєте зміну юрисдикції церкви до Божих заповідей? То тоді у що ж Ви вірите? Адже перехід до ПЦУ не змінює віру, чи канони, чи Слово Боже. Отже для Вас головне молитися Путіну Кирилу, а не сповідувати віру Христову.
27 Березня 2019, 16:03
Зачекати "до виборів", "до кінця посту", "до Паски" є тактикою московських попів, які таким чином сподіваються, що з часом люди змиряться з ситуацією і залишать усе як є. Процес переходу до ПЦУ не зупинити, бо це обовязкова складова становлення української державності!
27 Березня 2019, 16:12
на що ти дядьку надієшся, бо священником тебе назвати не можна
27 Березня 2019, 16:55
Держава - форма організації правління, і серед її багатьох функцій - нема релігійної!!! То про яку ПЦУ, як обов'язкову складову української державності ви говорите?
27 Березня 2019, 17:28
Однією з головних і основних функцій держави є забезпечення безпеки громадян. Сьогодні московська церква в України є одним з найпотужніших агентів Кремля, фактично є 5-ю колоною Путіна в нашій державі. Саме на виконання своїх функцій держава зацікавлена в тому, щоб була українська помісна церква. Слід наголосити, що при цьому жодних змін в церковні канони, в службу Божу, в Слово Боже не вноситься. Московські попи спекулюють на не розумінні певними громадянами суті віри і церковної служби, говорячи про "віру дідів", про придумане тими ж попами "благословення", бо інших доказів у них просто нема. Московські попи сьогодні нагадують шавок, які на догоду Путіну-Кирилу, брешуть на караван української державності який впевнено йде вперед.
27 Березня 2019, 17:49
Як же ж ви дістали пцушніки своєю 5 колоною Кремля, своїм караваном, що не знаєте самі куди іде... Наведіть приклад, зазначте факт хоч один, з яких можна судити що священики УПЦ агенти Кремля і шкодять нашій державі?? От конкретно по Рожищенському району? Нащо нам інші області, ви по нашому районі скажіть, хто зі священиків у нас шпигун, хто допомагав ворожій стороні, хто закликав любити Путіна і хто тому Путіну молиться?? Тільки не треба зараз про Кирила. Щоб він собі там не благословляв, конкретно це шкоди нашій державі не приносить, він гради до нас не посилає і війну не ініційовував. За свої гріхи він відповідатиме перед Богом, як і кожен з нас. А конкретно скажіть по священикам району, бо я щось де не була на службі і в Рожищі неодноразово, і по селах приходилось, ніколи не чула ні слова про Росію, Путіна і інше таке, тільки молитву. В проповідях священиків аналогічно тільки по Біблії, то які ж вони агенти Кремля??
27 Березня 2019, 17:50
Що з твоєю головою зробила пропаганда, просто жесть. Спасайся.
27 Березня 2019, 17:52
гинуть наші діти, наші земляки кілька років в полоні а ми тут сваримося через церкву.<br/>Чому ніхто нічогоне робить аби припинити кровопролиття і війну??? натомість нас роблять ворогами поміж своїх іна своїй землі.
27 Березня 2019, 17:59
Зрозуміло, що комусь вигідно відволікти людей від головного. Тримаймося.
27 Березня 2019, 18:20
Люди не здумайте не йти на вибори, готується дуже масштабна фальсифікація, не використаєте бюлетень ви, його обов'язково використають за Пороха . Крім того, мають бути знову каруселі, не купуйтесь на ті 300 гривнів, подумайте за майбутнє своїх дітей
27 Березня 2019, 18:43
Якщо ви не розумієте, яку шкоду Україні наносить Кирил, то навіщо лізете зі своїми коментарями на сайт. Україна незалежна уже 28-й рік, а московські попи до сих пір в селах читають &quot;Отче наш&quot; російською мовою, нібито нема перекладу молитви, яка, насправді, перекладена українською уже 150 років тому, так само як і Біблія та інші церковні книги. Ось чому московські попи є провідниками &quot;русокого міра&quot; в нашій державі. Уже не кажучи про масову відмову відспівувати і поминати загиблих в АТО та інші попівські викрутаси.
27 Березня 2019, 18:53
Такий умний, то напиши переклад &quot;иже еси&quot;
27 Березня 2019, 19:09
Ми молимося &quot;Отче наш&quot; не на російській мові, а на слов'янській!!! Це є Велика різниця!!
27 Березня 2019, 19:26
Ви хоч би малу уяву маєте, що таке словянська мова? Упевнений, що ні прочитати, а ні зрозуміти щось словянською не зможете. Бо для цього потрібна спеціальна підготовка. Словянською можуть читати лише фахівці, які її вивчали в університетах, Навіть далеко не всі священики можуть читати цією мовою. А читаєте &quot;Отче наш&quot; російською мовою 19-го століття і хтось вам сказав, що це словянська.
27 Березня 2019, 19:35
Який гарний комплімент читцям.
27 Березня 2019, 20:10
Піди й послухай службу в українську церкву, де моляться рідної мовою.
27 Березня 2019, 20:22
навіть духовні смаки в кожного свої
27 Березня 2019, 21:07
..у нас із російським народом і церквою не було; ніколи не були ми «єдіним народом»; ніколи не було у нас не тільки «тысячелетнего, от начала принятия православия, единства» з Московською Церквою, а й взагалі КАНОНІЧНОЇ єдності ніколи не було. Бо тоді, коли північно-східні єпархії підпорядковувались Київській митрополії, Російської Церкви як такої взагалі в природі не існувало, а коли в XVII ст. Російська Церква підпорядкувала собі Українську, то відбулося це, як сказано в Томосі Царгородської Патріархії 1924 року, «не за приписом канонічних правил».Якщо всіх, хто коли-небудь перейшов у лоно усамостійнених,відділених від своїх колишніх Патріархатів Церков, вважати «розкольниками », «відступниками» та «єретиками», то такими виявляться і вірні Грузинської, й Албанської, і Сербської, і Румунської, і Грецької, і... Московської (!!!) Церкви, яка, як і всі названі вище Церкви, свого часу відокремилася від свого колишнього Патріархату і зробила це в той же спосіб, що й наша Українська Церква..Ми повинні дякувати Богу за такий шанс.що нарешті і нам даровано Українську Помусну Канонічну Православну Церкву
27 Березня 2019, 21:13
Пригадую як Українці наші зустрічали кіріла з москви((на коліна падали))як за януковича агітували((молилися в кожній церкві)Він їхав на бенклі по дорозі а ви всі на колінах були))))пригадую проповіді в почаєві що українська мова це сатанинська))памятаю як путін вам всім медалі роздавав))брешу??????погугліть в ютубі)))люди схаменіться (ми бачимо теперішню кіріловську благодать в криму- до речі там УПЦ..На донбасі ..((по ділами їх пізнаєте їх))слова ІС ХР..Котрий народ у світі так противився своїй автокефаліїї як український??
27 Березня 2019, 21:20
Ваш край волиньський входив саме у склад Київської Русі і керувався київськими князями... А зараз Ви так надхненно відстоюте московське царювання! це принижує вашу гідність..але рано чи пізно вам прийдеться повернутися в лоно ПЦУ))))ПОВІРТЕ І ЦЕ БУДЕ ДОСИТЬ ШВИДКО))ЯК ВИ ТОДІ ЗАГОВОРИТЕ))Мене заставили? мені заплатили?Я боюсь Михаїла??мене шантажували?Та не бійтеся вас люди пібтримають це ж ваша паства..ви дали обіцянку служити богові і людям а не московському митрополиту.(я пастир добрий пастир душу покладе за овець своїх)ГІХ
27 Березня 2019, 21:44
Духовні смаки можуть різнитися - це нормально. Але крім того, що ми сповідуємо віру, ми ще й є громадянами держави, за яку несемо відповідальність. Саме це мають зрозуміти прихильники московського патріархату, бо вони наразі ставлять воза попереду коняки: замість того, щоб зрозуміти, що віра при переході до ПЦУ не міняється, вони демонструють відданість священику, не розуміючи суті віри і для чого вони моляться.
27 Березня 2019, 22:17
ПЦУ для КП - ну хоч якась пілюля, а для повноти УПЦ мабуть тільки вашої політики бракує...На якому фундаменті будуєте, архітектори вавілонської вежі? Провальний ваш проект, провальний!
27 Березня 2019, 22:22
Про що ти говориш?? А те, що депутати і інші чиновники, які працюють в представницьких органах держави говорять і думають на російській мові, то це нормально?? Чому проти цього не бореться Порошенко?? Що важливіше для держави, де вона більше представлена?? На службі Божій, яка ніде фактично не транслюється чи на засіданнях Верховної Ради, де москалять майже всі депутати?? От дайте відповідь на питання!! Чому взялися за церкву? Хай би заборонили чиновникам усіх рівнів розмовляти на російській мові, а не лізуть туди, де нічого не петрають !!!!!
27 Березня 2019, 22:26
Я так і не почула фактів по району))) загальні фрази: попівські викрутаси і таке подібне... Де факти?? Хто в якому селі відмовився відспівувати у нашому районі??? Хто??
27 Березня 2019, 22:32
Якщо Гундя не благословляє війни,то що він робив на засідання міноборони РФ?А ті священики та митрополит УПЦ,які побігли освячувати окупантам зброю і т.д?<br/>І ти 100% нерозумієш що вже на сьогодні немає УПЦ та УПЦ КП, а є РПЦвУ та ПЦУ!Просто згідно закону треба перейменувати і визначитись,до якої конфесії ти себе відносиш.
27 Березня 2019, 22:34
Шкода мені вас. У вас нема віри справжньої і любові навіть до рідного краю нема. Проект ПЦУ - це не пілюля для КП, бо КП, як відомо, уже нема. Проект ПЦУ - це правильна відповідь на виклик часу і історії, тому він єдино правильний. Шкода мені таких як ви, бо вони піддаються пропоганді Путіна-Гундяєва, яким глибоко плювати на віру і релігію, на людей взагалі, бо їх завдання відбудувати імперію за будь-яку ціну.
27 Березня 2019, 22:43
індикатор віри і любові - Бог
27 Березня 2019, 22:54
Отче наш, Ти, що є на Небесах, , ось такий переклад- иже ест!!!! А ще спитайте тих, хто до 46 року ходив до церкви!тоді все було українською!!! І ще, Бог дав нам 10 заповідей і молитву « Отче наш».. коли ви така мудра, то повинні знати, що її Бог передав нам через Свого Сина, який її на єврейській передав !!! То члму не на тій, якою нам наш Пророк дав??? Знаєте єврейською?? Ні!!! Тоді знайте такою, якою мовою вас Бог наділив, а це- українська, бачу, ви нею розмовляєте!!! А може, скажете, що означає - паки і паки??? )))
27 Березня 2019, 23:21
Не кощунствуйте. Бог не може бути індикатором чогось, Бог є любов.
27 Березня 2019, 23:45
Паки, паки означає ще раз. А ти не знав??
27 Березня 2019, 23:52
Дякую за слушне зауваження.
28 Березня 2019, 00:49
ПЦУ - рейдерсько- бандитська організація, вже навіть свої священики про це заявляють. Подивіться інтерв'ю Віталія Сеника священика Храму Різдва Христового ПЦУ міста Одеса, який хоче вийти з ПЦУ, бо не таку церкву він хотів. Він говорить, що судячи з діл пцушніків це комуністи. Розказує, що творять останні у церквах.
28 Березня 2019, 00:52
А можна посилання на інтерв’ю?
28 Березня 2019, 00:53
Якщо хоче то хай виходить.:))
28 Березня 2019, 01:21
А ви знаєте, що професори, викладачі української мови у київських вузах говорять по-український тільки на лекціях перед студентами, а поза кафедрою - тільки російською!
28 Березня 2019, 01:52
Чому, знав! Я чудово все знаю,родич знаєте, на священника вчився... та.. ви бачили текст старословянською?? Та аи б там нічого не допетрали, бо ті, хто вчать її в вузах, три літери вечір вивчають)))
28 Березня 2019, 01:59
Назви, будь ласка, хоч би одного такого професора.
28 Березня 2019, 08:45
Ми за 1 рік (1991) провели 2 референдуми з протилежними результатами. Ми за 1 ніч з комуністів зробили демократів. Ми провели 2 майдани з обов'язковим погіршенням життя. Ми, як пишуть наші вчені, викопали Чорне море і насипали Кримські, Кавказькі і турецькі гори! То невже ми не зробимо свою неруську нетурецьку некатолицьку Церкву? Бо і Ісус тіпа українець?
28 Березня 2019, 09:05
Пан сам склєпав? Сам і слухай і в своїй СЦУ чи пцу включай
28 Березня 2019, 09:05
Пан сам склєпав? Сам і слухай і в своїй СЦУ чи пцу включай
28 Березня 2019, 09:15
якщо служби ті самі, молитви ті самі, святі отці ті самі то відкрийте їх писання і почитайте що вони писали про церкву . нікуди не переходити бути з руською церквою бо в ній спасіння.чи може вони 100 років тому теж були агентами кремля,а до церкви люди ходять щоб спасатись і не служити путіну чи порошенку .
28 Березня 2019, 11:30
Ви не зовсім праві. Нова українська церква більш схожа з грекокатолицькою. Більш сучасна, толерантна, побачите на всенощну, вже жінки можуть з непокритою головою(у яких релігіях є подібне? ), можна в таку церкву і содомітам і католикам, як помруть, то відспівають. У США у українській церкві відспівали загиблого на службі поліцейського пса.
28 Березня 2019, 11:39
Ви наївна? Ви вірите в те що вони саме таку маячню городили?Та ці слова їм приписали москалі!Все що написано в кацапських книжечках,лаврських листках та ін.написано по московських лекалах,щоб вам бідосям задурити голову!
28 Березня 2019, 11:40
Ти напевно свідок Гундяєва?
28 Березня 2019, 11:48
Ви справді вірите в те що святі могли проповідувати таку єрєсь?А якщо я перейду в Болгарську ПЦ ,я там що не спасусь?Саме те що МПшні попи говорять що спасіння “тільки в руській церкві” і називається єрєсю “руского міра”.Немає церкви “русской” чи української,а є Христова.
28 Березня 2019, 11:50
Гундяєв то Парубій?
28 Березня 2019, 12:46
Ви, дійсно, не розумієте чим ПЦУ відрізняється від Болгарської Православної Церкви, Румунської і інших церков?? Та тим, що лише вона створена на базі розкольників, які всупереч всіх канонів вийшли з канонічної церкви, які створили ПЦУ, так і не покаявшись, з Філарета просто так зняли анафему без покаяння фактично ті, що її накладали!! Це нонсенс . Так не створена жодна із церков, ні в Румунії ні в Чехії не було свого типу КП . Там всі церкви звернулися про надання автокефалії, всі і їм її надали . Вони самоправно так як Денисенко не створили своєї церкви. Тому Варфоломій доостаннього шантажував Онуфрія з переходом, бо не хотів на базі розкольників створювати ПЦУ, тому й Філарета він не хотів бачити очільником нової церкви. Думайте, читайте.
28 Березня 2019, 13:08
Ти явно піп московський. Пишеш про якусь анафему, про якихось розкольників. А хто усе це придумав? Придумали московські попи, які творили свою церкву на крові і на служінні царям і імператорам, забуваючи, що мають служити Богу, захищати простих людей.
28 Березня 2019, 13:13
Якраз так і створені більшість церков.<br/>В 1586 московський князь Борис Годунов посадив Вселенського патріарха в темницю,сказавши “Невийдеш,поки невизнаєш автокефалію МП”.Патріарх сидів “на подвалі”пів року,поки не надав грамотку.<br/>Маячня мп якраз і полягає в тому що говорять про якісь канони.Але немає канону про утворення автокефальної церкви!Він би мав бути прийнятий на восьмому Вселенському соборі,який невідбувся не без допомоги Москви і патріарха Гундяєва.Вам пузаті розказують те чого немає!
28 Березня 2019, 14:00
Які ви недалекі)))) в тому і проблема всіх прихильників пцу, що для них немає ні канонів, ні апостольських правил, ні Бога як такого... Йдіть ще лікарів повчіть, як робити операцію, чи механіків, чи бухгалтерів. Ви ж цього не робите, правда? Бо розумієте, що для цього треба певні знання, в чому ж беретесь говорити про те, в чому так же ж не розбираєтесь?? Це смішно
28 Березня 2019, 14:23
Смішно якраз те, що говориш ти, попе московський, бо канони в ПЦУ такі ж, як і в інших помісних православних церквах. Така ж служба, Слово Боже не міняється. Жодних змін в церковній службі! Просто служба відбувається українською мовою. У пропогандистів Путіна-Гундяєва нема аргументів проти переходу парафій до ПЦУ, тому вони напускають різного туману, щоб запудрити мізки марновірних людей.
28 Березня 2019, 14:44
ну і які канонони нарушила ПЦУ а ну давай просвіти нас отче)))??напликлад російська створилась самоправно якій ви належите її не признавали 140 років .і в світі її ці роки вавважали розкольницькою вони там висвячували христили ховали...і що Господь не почув..Може перелічити інші церкви яким дали автокефалію??)))
28 Березня 2019, 14:47
АНАФЕМАААААААААААААААААААААААААА дибіли б...ть..в цю московську маячню вженіхто не вірить.А що до Філарета то йому анафему ніхто не знімав бо її небуло..Вона визнана недійсною бо це було політичне рішення москви як і мазепі
28 Березня 2019, 14:52
службу Божу Івана Златоустого Служиш??А навіщо))На Івана Златоустого була накладена Анафема ти не в курсі))))
28 Березня 2019, 14:59
РОЗКОЛЬНИКИ зараз УПЦМП бо припинили евхаристійне спілкування із вселенським патріархом.....Та ще й не НЕКАНОНІЧНІ Бо це не є канононічні території РПЦ....Бо коли Київська митрополія існувала російської взагалі не існувало..Бо дочка неможе головувати над своею матірю...Так що покайся московський отче і повернись у Канонічну Апостольску церкву України церкву наших предків..
28 Березня 2019, 15:05
А ви ніколи не задумувалися що коли святих починають почитати влада багато чого дописує до їхніх трудів.Це ж брихлива імперія починаючи із царської росії кгб тепер росії..Вони перекручують історію писання святих отців на свій лал а ви вірите кожному слову..досліджуйте читайте
28 Березня 2019, 15:42
Ніяка церква не визнає СЦУ і Пцу, бо автоматично з РПЦ розірвуться стосунки, а це лише додасть нових проблем, а в якій церкві їх немає? А сама СЦУ чи пцу не виживе, Стамбул далеко, а близькі сусіди вороги? Єдиний вихід їм це УГКЦ, вже ведуться перемовини про спільні служби чи спочатку почергові.
28 Березня 2019, 16:21
а заради цього-обеднання з грекокатоликами,а потім і католиками,це &quot;сцу&quot;і створена.<br/>А ви що думали ,заради спасіння душ?<br/>З самого початку видно що це зовсім не Христова Церква ,а сатанинська..
28 Березня 2019, 17:48
Це було б чудово, якби усі християнські церкви знову обєдналися і християнство стало єдиним. Від цього виграв би увесь світ і кожен з нас. І даремно московські попи лякають нас таким обєднанням, бо вони служать не Богу, а Путіну і Гундяєву, тому їх таке обєднання лякає, бо означає повну загибель проімперської московської церкви.
28 Березня 2019, 19:21
ПУЦ це православна церква і до католицизму вона відношення н емає.і не неси фейки тут..ПЦУ дотримується правил святих отців і канононів православної церкви на відміну від вас адептів
28 Березня 2019, 19:56
із адептом русскорго міра спорити немає сенсу.. цих людей потрібно лікувати..ці люди зомбовані до такої степені що якщо завтра батюшка скаже що земля тримається на трох слонах то вони в це повірять.цими людьми маніпулюють залякують пеклом та прокльнами.....особливо їх потрібно ізолювати від дітей..адже діти це майбутне нашої держави України..Ми втратимо державу із таким підходом коли з малку буде зомбувати наших дітей секта гундяєва-наглядний приклад в різних замосковленних книжечках.Подивіться вони від паспортів відказуються кодів..Хоча сама церква МП має код...Владики типу паші мерседеса живуть шикарно в особняках із проститутками а раби поклони бють на хлібі і воді...Ну це ж всі признаки реальної секти.....НУ ЯКЩО Я УКРАЇНЕЦЬ ЖИВУ В УКРАЇНІ СТОЛИЦЯ КИЇВ- ЗНАЧИТЬ Я ПРАОСЛАВНИЙ У КИЇВСЬКІЙ МИТРОПОЛІЇ
28 Березня 2019, 20:06
а хто сказав що не визнає Більшість православних церков мовчать значить немають нічого проти ПЦУ..Якби мали щось проти то б зробили якусь заяву а так все тихо ))
28 Березня 2019, 20:46
А ти я бачу великий каноніст!):)Де канони про утворення автокефальної церкви?<br/>Якщо немає аргументів,то у ватних “рускоміровців”іде заперечення дійсності і недолугі порівняння.
29 Березня 2019, 23:35
Почитайте труди Лаврентія Чернігівського і Кукши Одеського!
30 Березня 2019, 00:56
А ти прочитай уважно історію російської церкви.
30 Березня 2019, 10:32
ось і прочитай труди лаврентія черніговського...як радянська влада його мучила як він в констаборах сидів як не поминав Московького патріарха якого назначив сталін)))))
30 Березня 2019, 13:38
МОСКОВСЬКИЙ ПАТРІАРХАТ -це не українська незалежна церква, а частина російської церкви.Це записано в їхньому статуті,але вони просто обдурюють народ.Тай молодий священник Рожища о.Олександр згадував на службах КІРІЛА декілька неділь підряд,аж поки о. Петро схаменувся і заборонив йому це робити,щоб не бунтувати парафіян.АЛЕ це рожищенці винні в тому,що о.Петро не переходить,бо щонеділі повна церква людей,які, як справжні барани,шукають собі оправдання, що йдуть до Бога. А хіба ,як буде не московський патріархат,то Бога не буде? Люди! Хто ви є? Москалі чи українці? Організуйтеся,проведіть збори і переходьте до православної церкви України. Тоді і священники перейдуть разом з вами.І все буде добре.
30 Березня 2019, 16:00
о.Петро не переходить ,як і інші ,бо він під присягою.Якщо сама вівця тупа і нерозбираєшся, то не треба вважати баранами інших.
30 Березня 2019, 16:50
Я не віруюча людина і багато чого не розумію.Але точно чула як Варфоломій казав, що ,,український розкол'' це кривава рана в православ'ї, він безчинствував поза Церквою..,,Мій обов'язок уврачувати і згідно канонів через покаяння приєднати до УПЦ(МП) яка є канонічною в Україні.''Що Філарет ніколи патріархом не був і не буде..(його не поминає ПЦУ на відміну від Кирила)і я не розумію чого ПЦУ поминає Кирила а УПЦ ні!!! То де правда? І де розкаяні в смертному гріху? Просто нагородив а не уврачував..Ще бачила як Філарет без шапки патріарха зустрічався з Вар..м,а після того заявив що ніколи не розкається..В захист священиків УПЦ(МП) нічого не пишу...але те що вони українці а не,,московські попи'' це факт! І заклики ,,геть........попа'', це перебор! Це логічно? Така думка має право на життя..
30 Березня 2019, 17:13
Драма &quot;московських попів&quot; в тому, що вони справжню християнську віру поміняли на відданість Путіну-Кирилу. Кожна церква діє в конкретному суспільстві і в конкретній державі, тому в практичному житті усе переплітається і все стає взаємозалежним: кожен з нас одночасно є громадянином держави, вірним якоїсь церкви, працівником якоїсь фірми чи установи, сімянином чи нежонатим тощо. І усі ці функції ми виконуємо одночасно, не вельми задумуючись про це, як кажуть, &quot;на автоматі&quot;. Священики, крім усього, теж є громадянами і мають дотримуватися встановлених правил громадянського життя. У даному випадку їх відмова переходити до ПЦУ породжує природне нерозуміння переважної частини громадян. Бо насправді усі умови для такого переходу створені: томос є, Ніяких інших перепон для такого переходу не існує. Їхні мотиви про зраду &quot;віри дідів&quot; чи відсутність якоїсь &quot;благодаті&quot; є надуманими і не витримують жодної критики. За таких умов в людей логічно виникають підозри, що &quot;московські попи&quot; просто продалися Путіну- Кирилу. В умовах, коли Україна бореться з відкритою і нахабною агресією Росії, такі підозри є абсолютно логічними. На сьогодні церква - найпотужніший канал впливу Росії в Україні. Самі російські політики відкрито заявляють, що в разі втрати церкви Росія втратить Україну назавжди і безповоротно. Наше &quot;население&quot;, яке дивиться по &quot;тілівізєру&quot; лише серіали, а в церкву ходить для того, щоб обсудити сусідів, і для якого поняття віри зводиться до того &quot;як піп скаже&quot;, піддається на примітивні залякування &quot;московських попів&quot; про гріх переходу в помісну церкву. Насправді, це &quot;население&quot; чинить гріх, бо виступає проти служіння Богом даною нам рідною мовою, проти безпеки держави, в якій воно живе, проти розбудови країни, бо Москва жодним чином не зацікавлена в тому, щоб Україна розвивалася успішно. Це доказала 350-літня історія російського гніту.
30 Березня 2019, 17:22
Дві курки, які не мають жодного поняття вирішили подебатувати))) сміх та й годі..
30 Березня 2019, 18:51
Логічно те що так зване “розкаяння”вже непотрібно.Бо з митрополита Філарета анафема знята патріархом Варфоломієм.А ПЦУ не поминає Філарета бо він не є її предстоятелем.І всі казочки рускоміровців про “анафему Філарета”,“благодатність”,“розкольників” маячня для таких невіруючих як ви.Томос наданий Вселенським патріархом якраз і зцілив розкол в Україні.Тепер немає “неблагодатних розкольників”.Зараз питання стоїть про підпорядкування або РПЦЗ,або ПЦУ.Або ти з українцями і Україною,або Гундяєвим-Путіним та іншими кремлівськими старцями.
30 Березня 2019, 20:08
Кому о. Петро присягав МП Кирилу Онуфрію. чи Нафайналу <br/> А може БОГУ чи може ні
31 Березня 2019, 00:11
Цікавий вислів :,,Тепер не має ,,неблагодатних розкольників''! То таки були всі ці роки? Виходить і анафема була....капєц...то були не поховані..не вінчані..не хрещені? Я чула від кумів що після поховання батька в (КП) снився що плаче і каже ,,я не можу заснути..робіть щось'' ,вилікуй мене сину''!! А я думала що це означає...І до чого тут Путін? Не вірю що в Церквах про нього мова колись йшлась..Мабуть почну в Храм ходити...але точно не ПЦУ..якщо лишиться канєшно..після примусових переходів...всі такі віруючі стали...
31 Березня 2019, 00:42
Ти просто помилково виявилася в 21-му столітті, бо ти насправді ти живеш у середньовіччі.
31 Березня 2019, 01:14
Ну давайте, патріоти, паспорт в зуби і біжіть завтра за свого Месію Пороха голосувати, який зробив вам не життя, а рай, з новим словом &quot; томос&quot; познайомив. Цікаво, а та пані, що з президентом селфі робила, хоч за нього проголосує???)))
31 Березня 2019, 02:52
Так дійсно анафема була іт.д.Але тепер немає!Яка різниця де був похований батько ваших кумів,якщо він не причащався?Зараз його поховання стало дійсним.Путін з Гундяєвим засідали на своєму РНБО,а звідти все і витікає.
31 Березня 2019, 04:11
о.Петро під присягою особисто ,як і інші священики благочиння,Гундяєву.Введіть в гуглі “присяга священика” і почитайте врешті-решт!Навіщо вам інтернет якщо ви вірите в різну маячню московських чи українських попів!?Інтернетом спочатку навчітся користуватись!
01 Квітня 2019, 14:11
Так чи інакше московському патиріархату капут..Чи від коломойського чи від порошенка..)))))
01 Квітня 2019, 14:22
Я, многогрешный диакон (имя), призываемый ныне к служению иерейскому, обещаю и клянусь пред Всемогущим Богом и святым Его Крестом и Евангелием, что при помощи Божией всемерно буду стараться проходить свое служение во всем согласно слову Божию, правилам церковным и указаниям Священноначалия.<br/>Богослужения и Таинства совершать с усердием и благоговением по чиноположению церковному, ничего произвольно не изменяя.<br/>Учение веры содержать и другим преподавать по руководству Святой Православной Церкви и Святых Отец; вверяемые попечению моему души охранять от всех ересей и расколов, а заблудших вразумлять и обращать на путь истины и спасения.<br/>Проводить жизнь благочестивую, трезвенную, от суетных мирских обычаев устраненную, в духе целомудрия, смиренномудрия и кротости, и своим добрым примером руководствовать других к благочестию.<br/>В молитвенное и каноническое общение с лицами, не принадлежащими к Православной Церкви или находящимися в расколе, не входить. Ни в каких политических партиях, движениях и акциях участия не принимать. <br/>Без воли своего Архипастыря место служения, куда буду определен, не покидать и самовольно никуда не переходить. <br/>Во всяком деле служения моего иметь в мыслях моих не свою честь, интересы или выгоду, но славу Божию, благо Святой Русской Православной Церкви и спасение ближних, в чем да поможет мне Господь Бог благодатью Своей, по молитвам Пресвятой Владычицы нашей Богородицы и всех святых.<br/>В заключение моего клятвенного обещания целую Святое Евангелие и Крест Спасителя моего. Аминь.
01 Квітня 2019, 14:31
ве у дусі рпц...Є царь батюшка.. і є холопи..У статуті громада УПЦМП немає права до свого храму це не її храм це храм УПЦМП..Священники також голосу ніякого не мають....Все вирішуе архієрей...Ну і як тому священику поступити? коли закони 17 століття..
01 Квітня 2019, 20:39
Православний все вірно пише,в клятві написано служіння РУССКОЙ ПРАВОСЛАВНОЙ ЦЕРКВИ, але хіба це читають ті,хто щонеділі в московській церкві? Вони навіть не задумуються, що зраджують УКРАЇНУ,а от московські попи не зраджують КІРІЛА І ПУТІНА.Через таких людей нас завойовували, бо багато зрадників і просто людей які не задумуються ні про що.Невже всі прихожани УПЦ МП такі .......вже пора і історію прочитати,що Київська митрополія існувала ще з 988 року , а Москви не було.І Радянського Союзу давно не існує,коли центр був у Москві.Ми незалежна держава і провинна бути незалежна від Росії церква,так як Болгарська,Грузинська,Польська і інші.Вони ж не московського патріархату?Люди включіть розум і задумайтесь,як ви поступаєте.І Бойко не буде президентом і не спасе МП,на що надіялись московські попи, чекаючи виборів. Так багато вже парафій перейшли разом зі священниками .Тож пора і в Рожище це зробити!!!!!!!
01 Квітня 2019, 20:44
Рожищенський храм не належить московській церкві,його будували українці і служба була українською мовою навіть при німцях.То думайте люди.
01 Квітня 2019, 23:50
Яка різниця РПЦ чи УПЦ ...для вірних Богу людей...ви болящі люди,так зраділи що ваш розкол узаконили..що температура піднялась..Ті, хто щонеділі в рідній Церкві ,де присутній Господь не думають куди б це їм перейти від Нього! Це як одружитись з руским..прожити все життя душа в душу...зростити діток і здвинутись на патріотизмі..розлучитись і піти до коханця ,,козака''!!!Прости Господи за приклад!
02 Квітня 2019, 00:07
Та не робили батюшки зла Україні...і не зроблять..ви безсовісні...Вони не раз вимолювали мені діток...коли я тяжко народжувала і чоловік подзвонив батюшці...він не вагаючись помчався до Храму в 23.00 і припавши на коліна в алтарі благав Господа...за мене грішну..через 10 хв я народила здорове дитя..лікарі не вірили...Як я можу відвернутись і обізвати їх ,,московською нечистю''?А так.. я забула.. головне патріотичністю відзначитись...і в ПЦУ не спізнитись..
02 Квітня 2019, 03:09
Забагато суперечностей у вашому короткому коментарі. По-перше, в чому розкол? Хіба хтось відмовився від Бога, чи молитви інші почав говорити, чи Символ Віри змінив? По-друге, зміна церковною юрисдикції хіба вважається розколом в разі, коли ця зміна відбулася у повній відповідності з церковним правом, а саме, відповідно отриманого томоса від Вселенського патріарха? По третє, якщо Господь присутній у церкві, то після зміни (законної!) Він що, звідти пішов? А якщо ви так уважаєте, то на підставі чого? Узагалі, хто і що визначає присутність Господа в храмі? І останнє: патріотизм - це любов до Вічизни, до своєї рідної землі. Ви дійсно вважаєте, що на цій властивій усім нормальним людям любові до рідної землі можна, як ви кажете, &quot;здвинутись&quot;?
02 Квітня 2019, 12:49
ті хто пише ,а яка різниця РПЦ чи УПЦ то потенційні зрадники. Бо вони перші біжать ,як не освячувати зброю то прислуговувати московським“ барінам“,що ми і бачимо в Криму і на Донбасі.Жоден священик чи архієрей ,а їх священик чи архієрей тепер тяжко назвати,не виступив і не сказав що так погано робити.Погано вбивати, погано пожадати чужі землі.Замість того погнали доказувати свою лояльність Кремлю і москалям.Їздять на Собори послухати Путіна,особисто вітають Гундяєва,невстають коли згадують героїв-воїнів.Коли вся країна провела декомунізацію,то тільки в так званій УПЦ залишилася “Кіровоградська єпархія”,ви фільтруєте написане?Єпархія ім.Кірова!Це нічого що він знищував пачками як дійсно священиків так і вірних?
04 Квітня 2019, 20:12
Хоть хунта безчинствует не не предам веру росийскую)))Держитесь малороси))
04 Квітня 2019, 20:17
У вас стокгольмский синдром)) Це коли гвалтують вас убивають .принижують а ви все одно його любите і виправдовуєте вам дають свободу а ви її не хочете)))Це про вас вам до психолога))
19 Квітня 2019, 17:44
а де текст присяги священника пцу надрукуйте, будь ласка ,для порівняння тільки всю і досслівно
24 Квітня 2019, 00:43
текст той самий ,тільки немає РПЦ а УПЦ
16 Травня 2019, 17:04
А тепер напишіть будь ласка про те як відбуваеться справжній &amp;quot;двірцевий переворот&amp;quot;,тільки не в УПЦ МП, а в ПЦУ КП .
16 Травня 2019, 23:19
кп не існує як і перевороту..є окремі думки і є Помісна єдина канонічна Церква...і це нормально..
Коментар
19/04/2024 П'ятниця
19.04.2024