Чи стане рожищенський ЦНАП ефективним інструментом взаємодії влади та громадян?

22 Березня 2016, 11:00
8293

У рамках проекту міжнародної технічної допомоги ЄС на 2016-2017 роки на Волині вдосконалять роботу Центрів надання адміністративних послуг (ЦНАПів) у Луцьку, Голобах, Маневичах, Володимирі-Волинському, Горохові та Любомлі.

Про це йшлося під час недавньої презентації проекту «ЦНАП як інноваційний інструмент взаємодії влади та громади», яка відбулася в обласному центрі. 

Рожище, на жаль, не увійшло в перелік міст, які отримають фінансування на модернізацію. Втім, працівники ЦНАПу, який розташований за адресою вул. Незалежності, 31,  продовжують працювати з метою надання якісних адмінпослуг громадянам.

Що ж являє собою рожищенський ЦНАП, які саме послуги він надає, чому, попри сумніви скептиків, звертатися до ЦНАПу – це дійсно зручно, яким має бути ідеальний ЦНАП та чому нинішній неідеальний, на кого рівняються рожищани, про труднощі та позитив у своїй роботі — Район.Рожище порозмовляв з начальником відділу «ЦНАП» Рожищенської РДА Юлею Федчук.

1

— Юлю, не всі, наприклад, знають, що оформити паспорт, отримати витяг про реєстрацію прав власності на землю, посвідчення "Інвалід війни" тощо можна у Центрі надання адмінпослуг. Як і не всі розуміють, для чого він функціонує... Як давно було розширено перелік послуг ЦНАПУ? Й узагалі, з якою метою створювалась ця фактично посередницька структура?

— Перелік послуг було розширено після вступу в дію розпорядження Кабінету Міністрів від 16.05.2014 р. № 523-р  «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через Центри надання адміністративних послуг». Станом на сьогодні у нас в переліку їх понад 50 видів, фактично надаємо 30,  включаючи послуги у сфері державної реєстрації, земельних відносин, містобудування, соціального захисту та послуги районного сектору державної міграційної служби. 

ЦНАП планувався як єдиний центр, де громадянин міг би отримати всі послуги, які його цікавлять. В одному місці, не бігаючи по різних інстанціях по всьому місту чи району, в комфортних умовах, швидко та якісно. Подібні структури вже давно успішно діють в Європі, в тій же Польщі. В наших реаліях вийшло так: вступив в дію Закон України «Про адміністративні послуги», яким ми керуємося, далі створили структуру, а тоді вже почали коригувати законодавство суб’єктів надання адміністративних послуг, яке б регулювало нашу взаємну роботу. Втім, в області показовими вже можу назвати, найперше, Луцький ЦНАП, а також Ковельський та Нововолинський. 

— Скептики закидають: мовляв, де логіка в роботі ЦНАПУ як посередницької структури? Цитуємо одного з наших читачів: «… мені потрібна довідка про нормативно-грошову оцінку земель в місті, для того щоб знати, яку суму податку платити в бюджет як приватному підприємцю. Раніше я ішов в держземагенство і брав довідку там, за годину часу це реально було зробити. Тепер треба йти в ЦНАП, писати якісь там заяви, ЦНАП несе якісь відношення в земагенство, земагенство готує день, ЦНАП забирає і тільки тоді я можу взяти довідку…"

—  Поясню. Незважаючи на те, що послуги органів виконавчої влади та структурних підрозділів РДА передано на ЦНАП, терміни їх надання не змінилися, тобто надаються, як і раніше, згідно з чинним законодавством. Наприклад, якщо людина звернулася за послугою вклеювання до паспорта громадянина України  фотокартки при досягненні ним 25-ти та 45-річного віку, то вона отримає результат цієї послуги у п’ятиденний термін з дня звернення, як це й було до створення ЦНАПу! Або ж інша ситуація. Наприклад, щодо тієї ж довідки про нормативно-грошову оцінку землі. Якщо законодавством передбачено 3-денний термін її надання, то після звернення до ЦНАПу цей термін не збільшується.   

—  Які з послуг користуються найбільшою популярністю?

— Найбільш затребувані: оформлення та видача паспорта громадянина України, видача витягу з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельної ділянки та державна реєстрація: права власності на нерухоме майно, інших речових прав на нерухоме майно.

В цілому протягом 2015 року до нас звернулося близько 4500 осіб, а це у тричі більше, порівняно з 2014-м.  На мою думку, це свідчить про розвиток та розширення діяльності ЦНАПу у Рожищі та районі загалом.

— Скільки людей працює у ЦНАПі?

— Окрім мене, ще двоє колег. В кабінеті керівника я не сиджу (сміється моя співрозмовниця – авт.), а працюю з людьми: допомагаю заповнювати документи, консультую. Працюємо за таким графіком: 

      понеділок, вівторок - з 8.00 години до 17.00 години

      середа - з 8.00 години до 18.00 години

      четвер - з 8.00 години до 20.00 години

      п’ятниця - з 8.00 години до 16.00 години

Контактний телефон: (03368) 2-19-30

 

— Чи виникають труднощі у процесі роботи?

— Звісно, як і скрізь, вони є. І насамперед через брак фінансування. На останньому семінарі в Луцьку ми обговорювали, яким має бути ЦНАП, колеги з інших міст ділилися своїм досвідом.  Звідти привезла збірник «Актуальні питання надання адміністративних послуг» (Юля показує зелену методичку та гортає сторінки – авт.). Ось погляньте, яким має бути ідеальний ЦНАП. Wi-fi зона; безкоштовне комп’ютеризоване робоче місце з доступом до інтернету та можливістю друку; термінал з інформацією про усі послуги центру та послуги інших суб’єктів (у вигляді переліку та інформаційних карток) з можливістю роздрукувати;  кольоровий друк; кавомат; кулер з питною водою; дитяча кімната для відвідувачів з дітками, щоб вони не нудились, поки батьки заповнюють документи.


Сподіваємось, все це буде, — наостанок додає моя співрозмовниця.  — Наразі ж  намагаємось якісно працювати в тих умовах, які є. Тим більше в наступні роки планується покращити діяльність ЦНАПу у Рожищі та використати можливість на одержання додаткового фінансування за рахунок різних проектів.

Розмовляла Алла ОЖИЄВСЬКА

 

 

Коментарі
09 Квітня 2016, 19:28
іще бар відкрийте буде веселуха
Коментар
19/04/2024 П'ятниця
19.04.2024