Медична реформа у Центральній районній лікарні: теорія та сумні реалії

17 Березня 2016, 11:00
4835

Розрекламована владою медична реформа пронеслася вихором над Україною і завдала руйнівного удару по медицині.

Й хоча «совдепівська» модель лікування людей своє віджила, нововведення краще не зробили, лише загнали охорону здоров’я в глухий кут, з якого вийти не так просто, при умовах фінансування галузі «по залишковому принципу».

Долила масла в багаття на районному рівні і публікація Район.Рожище про інцидент з реєстратурою.

 

РЕФОРМА ДЛЯ ЛЮДЕЙ

Реформа має бути для людей, але, як показує практика, робиться вона якраз... через оте саме місце.

Свого часу єдину структуру під назвою «Рожищенська центральна районна лікарня» розбили на цілих дві. Відтепер у районі існує комунальний заклад «Центр первинної медико-санітарної допомоги», простіше кажучи амбулаторія, де прийом ведуть сімейні лікарі, та, власне, Рожищенська центральна районна лікарня з поліклінікою та стаціонаром.

Швидка медична допомога, вірніше — обласний центр екстреної допомоги, підпорядкована тепер Луцьку.

Система така: щоб потрапити на прийом до вузькопрофільного спеціаліста, потрібно спершу йти на прийом до сімейного лікаря, який має оцінити стан здоров’я пацієнта і визначити, впорається він з недугою сам чи, можливо, справді потрібна консультація іншого лікаря.

Однак, як показує життя, населення про ці нюанси часто-густо ні сном, ні духом.

Читат Район.Рожище Василь скаржиться:

— Тиждень назад прийшов до сімейного лікаря, простояв цілу годину під кабінетом, навіть не однієі людини не приняли — я в шоці. Пішов на відділення — і там нікого. Куди дивиться Віктор Редзій. Медперсонал каву п'є або медогляди проходить...

— Вся наша біда в тому, що населення не проінформоване, тому все ще вважає, що ми працюємо «по-старому». Відтак мало хто знає, що тепер, згідно з реформою, спершу треба йти до сімейного лікаря, а потім уже до профільного спеціаліста, — коментує ситуацію Віктор Редзій, головний лікар Рожищенської центральної лікарні.

Чому теоретично реформа відбулася, а на практиці – система лишилася старою? Тому що майно тодішньої Центральної районної лікарні довелося розділити: утворити амбулаторію і, власне, саму лікарню.

Згідно з медичною реформою, це означає, що головним для пацієнта є сімейний лікар, а значить, він вирішує, коли і до якого спеціаліста йти. Тому реєстратура поліклініці не потрібна. Тож у Рожищі вона відійшла до КЗ «Центр первинної медико-санітарної допомоги». Також цій структурі були передані всі амбулаторні картки пацієнтів. У результаті надавати по телефону інформацію, коли приймають вузькопрофільні спеціалісти, реєстратори амбулаторії просто не мають права.

Варто зауважити, що направляти до вузькопрофільних спеціалістів мають також право лікарі сільських амбулаторій!

Така система створює незручності і пацієнтам, і самим медикам, оскільки неможливо дізнатися, коли приймає, наприклад, стоматолог. Адже зубному болю сімейний лікар точно не зарадить. Тож взаємодія між двома новоствореними закладами мусить бути. Й наразі медики намагаються уникнути цих незручностей.

— Інформація мусить бути! Якщо пацієнт телефонує в реєстратуру дізнатися , коли приймає лікар, така інформація повинна надаватися, хоча б для того, щоб спланувати свій робочий день і узгодити дату та час прийому з сімейним лікарем. Це має вирішитись, — розповідає Тетяна Вінська, завідувачка поліклініки ЦРЛ.

 

БУДЕННІ РЕАЛІЇ РОЖИЩЕНСЬКОЇ АМБУЛАТОРІЇ

Якщо медична реформа трохи «розвантажила» роботу уже зменшеної Рожищенської районної центральної лікарні, то новоствореному комунальному закладу «Центр первинної медико-санітарної допомоги» лише ускладнила життя, бо коштів на елементарні речі у держбюджеті, як завжди, катма.

— Установу створили, а практично нічим не забезпечили. Якщо взяти до уваги ситуацію в сільських амбулаторіях, то там хоч є по одній транспортній одиниці, яка їздить до хворих. Вони хоч і старі, але на ходу. Нам вдалося їх відремонтувати. А он нам, «Центру первинної медико-санітарної допомоги», не дісталося нічого, є 4 одиниці транспорту, й ті орендовані! — прокоментував нововведення Володимир Мосійчук, головний лікар КЗ «Центр первинної медико-санітарної допомоги».

До того ж виникають складнощі з медичною документацією та плутанина з картками пацієнтів.

Картки тепер видавати на руки пацієнтам не можна, а сімейний лікар, якщо є потреба, повинен дати направлення до вузькопрофільного спеціаліста. Відповідно, вузькопрофільний спеціаліст має дати заключення, з обстеженням, постановкою діагнозу, призначеним лікуванням. Все це має бути завірене печаткою лікаря і лікарні, а саме заключення вклеєне в картку. Пацієнти змушені бігати по кабінетах з папірцями від кожного спеціаліста, яких накопичується купа.

— Це дуже не зручно, виникає багато моментів, коли і карточки, і заключення, й аналізи губляться. А може бути так, що через рік два для оформлення групи людині треба буде документація. Потрібно, щоб була реєстратура і в поліклініці, або якась налагоджена система затвердження і зберігання документації. В Луцьку вже починають це робити, однак ми поки що до керівництва цього донести не можемо. Нас ні в області, ні в Міністерстві не чують! – скаржиться Володимир Мосійчук.

Тож що пацієнтам, що лікарям медичні консультації — своєрідні кола пекла, з бюрократичними папірцями та формальностями, які вони змушені терпіти через примхи вищого керівництва, яке лише переливає воду з пустого в порожнє під виглядом медичної реформи. Між іншим — за кошти платників податків.

Коментарі
18 Березня 2016, 12:26
Що до карток! Мама з дитинства хворіє на астму всі ці записи були в карточці, там ще й інші хвороби за які мама мала виробити собі групу-як до діла карточки нестало!!! Де вона ніхто і незнає!!!
18 Березня 2016, 13:20
Ця лікарна, це взагалі шарашкіна контора, для чого тримати лікарів які не виконують свої обов'язки? Наприклад сімейний лікар приймає лише до 12,00 год., а далі каже що робочий день закінчився, і йде додому, може всі будемо працювати до 12,00? А зробити кардіограму взагалі неможливо, без дозволу цього ж лікаря. Хоча в кабінеті де роблять кардіограму сидить людина яка це робить і відмовлається це робити, мовляв що лікаря немає і вам всеодно ніхто сьогодні не допоможе. Тобто якщо вам стало зле і до 12,00 вине потрапили на прийом, хоча стояли і чекали своєї черги приходьте завтра, бо вас ніхто навіть не вислухає чому ви туда прийшли. На що дивиться керівництво невідомо. А може керівництво тоді вже в дома???
18 Березня 2016, 13:46
Коли ходила вагітної пішла до нас в лікарню на УЗД, була перша на черзі АЛЕ:прийшла жіночка в дитини якої болів живіт пропустила, прийшла старенька бабуся пропустила, направили з лікарні хворого пропусти,АЛЕ ПРИЙШЛА ТЕХ ПРАЦІВНИЦЯ ПРИВЕЛА ЧОЛОВІКА ЯКИЙ НА ВИГЛЯД НОРМАЛЬНО СЕБЕ ПОЧУВАВ СКАЗАЛА Я НІЯКОЇ ЧЕРГИ ЧЕКАТИ НЕБУДУ Я ТУТ ПРАЦЮЮ І ПІДУ ПЕРША ВСІ СПЕРЕЧАЛИЛИСЬ АЛЕ ВОНА ЗРОБИЛА ТАК ЯК СКАЗАЛА!!! МИ ВСІ ЛЮДИ АЛЕ БУДЬТЕ БУДЬ-ЛАСКА ДОБРОСОВІСНИМИ, А НЕ ГРУБІЯНАМИ !!ЯК БИ ТАК ПІВ ЛІКАРНІ СВОЇХ ЗНАЙОМИХ ПОПРИВОДИЛО ТО ВИХОДИТЬ ЧЕРГА НІЧОГО НЕЗНАЧИТЬ, ТО НІЧО ЩО Я З СЕЛА ЇХАЛА ДУЖЕ РАНО ЩОБ ЗАНЯТИ ТУ ЧЕРГУ!!!!!
18 Березня 2016, 14:26
В мене була аналогічна ситуація як і в Рожинанина, тільки простояв з дитиною до 12:00 і сказали, далі сімейний лікар на викликі їде. Я розумію, замало сімейних лікарів, візьміть більше, хай хтось сидить після 12, а до 12 на викликах.
19 Березня 2016, 15:23
Які реформи??? Прощо ви говорите?Медперсонал в робочий час можна побачити як не в Луцьку то на базарі.Каву пють або медогляд проходять без черги,а ти сидиш годинами під кабінетом
19 Березня 2016, 16:07
Вчора, п'ятниця, 13 го. 18 хв. приїхала до поліклініки (оскільки в мене з 13 до 14 години обідня перерва, а вирватись в робочий час можливості немає). А в поліклініці глухо..., крім санітарки, яка миє підлогу і знизує плечима, нікого немає. Трудової дисципліни взагалі немає в цій установі, хто як хоче, так і працює, хто до 16 - ї, хто до 17-ї, а хто взагалі тільки кави декілька раз поп'є - і...вже відпрацював. Коли закінчиться оцей бардак.
19 Березня 2016, 16:16
Іншим "добрим" людям по цій карточці зробили групу!!! Ви цього не знали???
21 Березня 2016, 01:36
Відносно медоглядів: скажіть на милість - для чого їх проходити, коли результати не фіксуються в амбулаторних картах? Людина пройшла медогляд, отримала довідку на руки і здала її за місцем вимоги. А церез тиждень-два, коли потрібно довідку отримати, знову починай все заново, бо ні аналізів, ні записів лікарів - нічогісінько немає. Крім того, всі відомо, що левова частка захворювань виявляється при медоглядах. Знову ж таки - де це фіксується? Мені здається, що для вирішення такого питання не обов"язково зсилатися на вказівки з високих інстанцій, це повинно узгодитися на місці між головними лікарями
22 Березня 2016, 14:14
була у декреті але через нехватку грошей вийшла нароботу, ще до року дитини-але донька дуже захворіла,вирішила піти на лікарняне-зайшла щоб взяти ті лікарняні а лікар мені_ ви отрумуєте від держави гроші які видавались при народжені дитини то немаєте права піти на лікарняні , виходить нехай собі дитина мучиться АЛЕ ДЕРЖАВА ГРОШІ ДАЄ!!!!!!!цЕ взагалі як зрозуміти!!? може хтось знає то поясніть бо я такого нерозумію!!!
10 Квітня 2016, 20:38
згідний реформа потрібна але потрібно скоротити кількість чиновників у білому домі на Грушевського оце буде відчутний результат люди владі не довіряють
09 Липня 2018, 12:14
ми проходимо медогляд і мусимо платити гроші коли вираховують із зарплатні
09 Липня 2018, 12:14
ми проходимо медогляд і мусимо платити гроші коли вираховують із зарплатні
Коментар
19/04/2024 П'ятниця
19.04.2024
18.04.2024