«Tune in! Вмикайся!»: перші результати, труднощі та перспективи

29 Листопада 2015, 19:00
1902

Вже чимало рожищан знають, що щодва тижня, у неділю, Районна дитяча бібліотека та організатори проекту з вивчення англійської мови «Tune in! Вмикайся!» запрошують усіх бажаючих на перегляд мультиків та фільмів англійською мовою з іноземними субтитрами. Соціальний проект діє за сприяння молодіжної англомовної програми CACTUS.

Цього недільного дня, на перегляд анімаційного фільму про відомого головного героя серії бельгійських коміксів «Пригоди Тінтіна» дітлахів зібралось небагато: чоловік 5-6, з вигляду -— школярики 1-7 класів. Наймолодший учасник — 5-річний Мирон.

З моменту старту проекту минуло вже майже 3 місяці. Тож цікавимося у його юної координаторки Мирослави Романюк про перші результати, труднощі та перспективи, чи достатньо виділених для бюджету проекту коштів та чи долучаються місцеві освітяни, викладачі іноземної мови, репетитори, до допомоги по проекту.  

— Грантом виділено 500 гривень, але нам багато і не потрібно, бо бібліотека як партнер виділяє приміщення, проектор та проекторну дошку, — розповідає волонтерка. — По суті, всі витрати ідуть на друк: ми друкуємо нові найпоширеніші слова та фрази з поясненнями та перекладом, які є у демонстрованих фільмах, та роздаємо їх під час перегляду учасникам.

8-класниця Ліна каже, що сьогодні вона вдруге на перегляді фільму в рамках проекту, бо раніше крутили тільки мультики. Поки що не певна, наскільки це їй допомагає вивчати англійську, але «так легше зрозуміти, аніж просто читати текст».

В середньому на кожен кіносеанс ходить 10 чоловік. Деякі кіносеанси відвідує по 13-15 школярів, і навіть студентів-рожищан. Організатори вже провели перше анкетування слухачів, аби дізнатися, чи їм цікаво так навчатися і чи приносить це якісь результати. Діти задоволені, каже Мирослава.

— Проект триватиме приблизно до кінця навчального року. Якщо буде далі інтерес, продовжимо, для цього шукатимемо спонсорів, —  додає дівчина.

Схоже, інтерес є тільки з боку школярів та організаторів проекту. Місцеві освітяни та приватні репетитори не поспішають допомагати. Але якби вчитель іноземної (а в кожній з 4-х шкіл є, як мінімум, один педагог- філолог іноземної мови) прийшов і провів хоча б одне волонтерське заняття з дітлахами, розбавив перегляд фільмів не менш цікавими ігровими завданнями, проговорив ті іноземні слова та фрази, які демонструються в фільмах, ефект був би значно кращий.

— Ми звертались у школи міста, до вчителів, вони пообіцяли розповісти школярам про такі безкоштовні заняття. Але в основному діти дізнаються про нас від бібліотекарів та з офіційної сторінки проекту вКонтакті, — говорить волонтерка.

— Перед початком проекту ми дійсно ходили, дзвонили по школах, розповідали про проект та його користь, — додає провідний бібліограф Тетяна Панасюк. – Вчителі спершу говорили, що у дітей і так значне навантаження в навчанні, але обіцяли направляти школярів. Але поки результат мінімальний. Про те, щоб хоч один з вчителів прийшов і провів якесь додаткове заняттяв рамках проекту, то і мови нема. Це ж проект волонтерський, не репетиторство, за цю роботу гроші не заплатять.

І дійсно, в Рожищі волонтерство показове тільки в плані допомоги бійцям зі Сходу. В решті галузях у нас це не модно. З іншого боку, ціни на репетиторство — ледь не на рівні луцьких (бо ж мала конкуренція)

Втім, у проекту є перспективи розвитку. І приходять вони, знову ж таки, не від місцевих освітян чи волонтерів.

—  Я вже попередньо зверталась до представників Корпусу Миру в Луцьку, — ділиться Мирослава. — Розмовляла з американським волонтером Семом, який проводить заняття з англійської у 9-й школі. Тож, можливо, вже в найближчі місяці в дитячу бібліотеку на заняття з учасниками проекту будуть періодично приїжджати носії мови.

Коментарі
29 Листопада 2015, 22:16
Різних проектів вистачає за всіма не встигнеш. А ви не думали , що ви потік бабла перериваєте рєпєтіторам-вчителям. В школі вже ніхто не вчиться - не модно, друге діло за бабло в рєпєтітора - модно.
30 Листопада 2015, 13:06
Якби з толком підійти до цього питання, то це було б і для репетитора вигідно на перспективу. Так багато хто працює в Луцьку, наприклад. Але ж... для чого напрягатися, як можна собі стабільно працювати в школі, по давно накатаному плану, і мати кілька тисяч зарплати. Або брати за годину репетиторства по 40-45 гривень, бо мала конкуренція.
01 Грудня 2015, 01:53
Тут толку ніякого бути не може бо перспективи пшик. Держава має забеспечує обовя,язкове навчання. а навчання рекомендує дотримуватися принципів які вигададала держава разом із Сумлинським і тд., які школа сліпо (тупо) до сіх пір виконує.<br/>От люди з бібліотеки вирішили
01 Грудня 2015, 02:23
зробити це креативніше не якзавши.<br/>Тут глянь і дітки поведуться на нестандартне , а процес навчання то зберігається А в навчанні основне на мою думку - систематичність.<br/>А який репетітор гарантує систематичність,наполегливість, визначення, аналіз результату га ? тут бабло.От вам і конкуреція.Біліотека бореться за життя в епоху інтернету. Вижеве найсильніший - природний добір<br/>Все до того, що школа - це частина држави все це дає на халяву тільки треба тупо вчити і любити школу , як один із ОСНОВНИХ етапів життя. Вчитель повинен бути не як всі люди ...
Коментар
28/03/2024 Четвер
28.03.2024
27.03.2024