У Рожищі пісковози нищать дороги

22 Липня 2015, 10:56
2816

Великоваговий транспорт, пісковози вагою 50-60 тонн, руйнують асфальтові дороги в Рожищенському районі. Крім цього від постійного руху багатотонників тріщать по швах оселі мешканців сіл, які межують з маршрутами перевізників піску. 

Коли відкрився піщаний кар’єр поблизу села Сокіл ніхто й гадки не мав, які він матиме наслідки для району і районного центру. З одного боку, нібито все добре, Сокілська сільська рада мала певні надходження до бюджету за те, що її депутати надали дозвіл на розробку надр. З іншого боку – через серйозний потік важковагового транспорту почали руйнуватись дороги. 

З часом  подібні кар’єри відкрились поблизу сіл Крижівка і Носачевичі. 

Цю проблему тривалий час у районі замовчували. Першим  її озвучив  покійний Рожищенський міський голова Афган Алієв. Саме при ньому розпочався ремонт дорожнього покриття на вулицях міста, й йому було боляче дивитись, як дороги Рожища, на реконструкцію яких було витрачено мільйони гривень, руйнуються перевізниками піску. Особливе занепокоєння викликав той факт, що міст через річку Стир, розрахований на транспорт вагою не більше 17 тон ( стояв відповідний дорожній попереджувальний знак), міг просто не витримати такого навантаження. Щодня ним проїжджали вантажівки масою 40-50 тон.  Неодноразово тодішній міський голова звертався і до правоохоронних органів, до Служби автомобільних доріг. Але все закінчувалось тільки поодинокими штрафами від ДАІ, які для розробників піщаних кар’єрів були просто смішними.

Сьогодні міська влада завершила ремонт вулиці Шевченка, якою й надалі прямують до Луцька пісковози. Вартість ремонту частини вулиці – 343 тисячі 100 гривень. 

 

Спроби місцевої влади знайти порозуміння із розробниками піщаних кар’єрів закінчувались нічим. Були пропозиції частину прибутків з цього бізнесу спрямувати на ремонт доріг. Проте, далі слів і обіцянок  справи не йшли. 

Люди, зневірені у владі почали звертатись до громадських активістів якось вплинути на перевізників піску. Бо окрім, руйнування доріг, постала ще одна проблема – будинки, які знаходяться поряд з автошляхами, почали давати тріщини. 

Нещодавно жителі вулиці Промислової, що на околиці Рожища, зібрали більше ста підписів про заборону проїзду великовагового транспорту. Мало того, рожищани тимчасово перекрили вулицю і визвали на підтримку представників Самооборони міста. Згодом сюди ж прибули і працівники ДАІ. Але як завше, перевізники відбулись лише незначними штрафами. Самооборонівці стверджують, що могли б вирішити проблему із пісковозами, однак на це вони не мають відповідних повноважень. Як вихід із ситуації вони надіслали запити у різні інстанції, зокрема Службу автомобільних доріг області. Відповідь була обнадійлива -  допускається рух транспорту дорогою  Колки – Луків – Крижівка – Вишеньки – Носачевичі – Дубище – Рожище вагою не більше 20-ти тон. Щоправда, для цього ще потрібно встановити відповідні дорожні знаки. 

Нещодавно райдержадміністрація і районна рада зініціювали зустріч із розробниками піщаних кар’єрів. Також там були присутні сільські голови, представники міліції і громадських організацій. Тема зустрічі – знайти компроміс між піщаним бізнесом і громадами сіл і районного центру. 
Цифри озвучені на цій нараді вражали. Для прикладу, ремонт дороги на Сокіл, за підрахунками фахівців, сьогодні вартує близько 50-ти мільйонів гривень. Де взяти такі кошти? Зрозуміло, що у місцевих бюджетах немає й десятої долі такої суми. Та й держава, яка практично у військовому стані, тут не допоможе. Вихід лише один – бізнес повинен вкладати власні кошти у ремонт доріг, які зруйнувались внаслідок їх підприємницької діяльності, або ж шукати інших об’їзних шляхів.  До речі, вже є рішення Рожищенської районної ради про відрахування щомісяця 4-ох відсотків від вартості піску саме на ремонт доріг.

Проте, бізнес не поспішає виконувати це рішення, й навіть сільські ради, які надавали дозвіл на розробку кар’єрів, не завжди вчасно отримують кошти від підприємців. Тому голова районної ради Андрій Музика зауважив, що у депутатів є всі підстави прийняти рішення про припинення діяльності кар’єрів у разі невиконання умов договору. «Бізнес повинен бути соціально відповідальним», - наголосив голова районної ради Інна Гайворонська.

Коментар
19/04/2024 Четвер
18.04.2024