Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter

Конструктор-аматор з Рожищенського району створив диво-велосипед

17:20 16.09.2018
1608

Олександра Костяка з Рудні Рожищенського району знають у селі як майстровитого столяра.

Та близько двох років тому чоловік проявив себе ще й як конструктор-аматор, змайструвавши незвичного триколісного велосипеда. Це вже нині односельці звикли до його диво-техніки, а відразу і дивувались, і навіть сміялися з вигадливого майстра, - пише ІА «Волинські новини».

«Інженер живе в мені й досі, - говорить Олександр Костяк, коли запитую чоловіка про здобуту спеціальність. – Довгий час працював на заводі інженером, а коли у важкі 90-ті заводи позакривалися, довелось перекваліфіковуватися».

За словами Олександра Дмитровича, ще на початку 90-их з журналу «Моделіст-конструктор» дізнався він про диво-розробку колишнім спортсменом, велогонщиком Володимиром Мазурчаком з Полтави моделі триколісного велосипеда, яка його дуже зацікавила.

А коли якось пощастило побувати на День винахідника в столиці, ще й проїхатися на схожій моделі велосипеда, – зовсім втратив спокій. Та справжнім поштовхом взятися за раціоналізаторську ідею переробки велосипеда стала аварія у 2007-му, в результаті якої Олександр почав погано ходити, адже ліва нога у чоловіка стала коротшою.

Та, як то мовиться, перший млинець виявився гливким. Чоловік змайстрував чудо-техніку, та вона виявилась «непрацездатною». Тож купив наш співрозмовник скутера і так вирішив свою транспортну проблему.

«Майже два роки тому знайшов нову роботу, потрібно було їздити темної пори доби та ще й взимку. Дуже хвилювався, аби знову не покалічитися на наших розбитих дорогах, розумів – потрібно щось стійкіше, ніж звичайний велосипед, тому знову повернувся до ідеї з триколісником», - розповідає колишній інженер.

Цього разу, аби спрацювати напевно, Олександр Костяк зв’язався Інтернетом з розробником моделі. Володимир Мазурчак дав всі необхідні розміри, і чоловік знову взявся до роботи.

«Аби здешевити конструкцію, намагався використовувати якнайбільше стандартних деталей. Зробив заготовки зі старого велосипеда «Кама», а друзі допомогли зі зварювальними роботами», - говорить Олександр Дмитрович, і задум вдався. Зиму виїздив без проблем і зрозумів, що можна таку техніку вдосконалювати.

Зокрема, Олександр Костяк планує опустити багажник, аби була можливість перевозити більше багажу, облаштувати накриття над головою. Поки що чоловік легко може здолати своїм незвичним велосипедом 10-15 кілометрів вдень, перевезти 80-100 кг багажу (два мішки – легко!). А в планах на перспективу – замінити задні колеса на сучасні, в яких вмонтований двигун.

Щоправда, нині їзда на велосипеді, за словами чоловіка, тримає його в формі. Коли ж застосувати двигун, оздоровчий ефект фізичних навантажень зникне. Тож поки що триколісний велосипед Олександра Костяка – транспорт екологічний та економний, а ще – досить унікальний та незвичний для людського ока.

Тетяна Боярин

Коментарі
15 грудня
Сьогодні
Вчора
13.12.2018
12.12.2018
11.12.2018
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин