Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter
Фотоілюстрація
Фотоілюстрація

Маршрутний скандал: «Водіїв варто вчити культури поведінки й спілкування із пасажирами»

16:40 11.08.2018
4516

Не секрет, що майже у кожного пересічного громадянина, який їздить у громадському транспорті, хоч раз виникали якісь конфлікти із водіями.

Особливо упереджене ставлення у водіїв до пенсіонерів та пільговиків.

Днями інтернет-спільноту сколихнула новина про те, що із рожищенської маршрутки водій висадив дитину з інвалідністю.

Одні засуджували, інші – виправдовували дії водія. Оскільки справа набрала резонансу, не могла бути непомічена керівниками області.

У п’ятницю, 10 серпня, в департаменті інфраструктури і туризму Волинської ОДА відбулася зустріч підприємця, власника маршруту «Дубище-Луцьк Олега Хайчевського, з мамою Арсена Васєчка Наталею, директором департаменту інфраструктури ОДА Іваном Миркою, юристом та заступницею директора департаменту інфраструктури та туризму - начальницею управління транспорту та інфраструктури ОДА Наталею Остапкович. Мета зустрічі – вирішення конфлікту, який виник.

Мама хлопчика зателефонувала у редакцію Район Рожище, аби розповісти про те, як деякі ЗМІ спотворили висвітлення даного випадку.

«Спершу хочу ще раз переповісти ситуацію, яка трапилася з моїм сином. Це я говорила і при зустрічі в Департаменті. З Арсеном того дня їхала тітка. Вона зайшла до маршрутки, посадила малого, а сама підійшла до водія, аби показати посвідчення.

Оглянувши пред’явлений документ водій сказав, що безкоштовно їхати з цим посвідченням не можна, бо «ти в посвідченні не вклеєна» та зажадав оплати. Але ніколи таких проблем не виникало. Тому тітка Арсена попросила пояснити причину, чому раніше можна було їхати безкоштовно, а тепер ні. На що не отримала адекватної відповіді. Зав’язалася суперечка, водій почав грубіянити.

Згодом проїхавши дві зупинки, за «Мередіаном», водій спинив транспорт, не в призначеному для цього місці та сказав: «Або ти платиш, або виходиш. Малий хай їде…». Хочу наголосити, що тут не справа в оплаті, справа у відношенні до людини. Невже так важко було пояснити людині чому вона не має права їхати безкоштовно?

Вийшовши з маршрутки, моїм рідним довелося ще добігати до наступної зупинки, аби не пропустити інший транспорт, який, як уже відомо, теж не зупинився, завдячуючи тому ж водієві та його «попереджувальному» дзвінку про пільговиків. Теж виникає питання, чи має право водій не зупинятися на вимогу? Але невимовно прикро, що найбільшу психологічну травму під час усього, що трапилось, отримав Арсен».

За словами мами Наталії, всі присутні на зустрічі визнали, що водій повівся не правильно, адже був зобов’язаний пояснити людині свою відмову в безкоштовному перевезені.

«Зокрема, як зауважила присутня юристка, один супровідник має право їхати з дитиною безкоштовно, незалежно від того чиє фото у посвідченні. Єдине на чому вона наголосила, що згідно ст. 38 закону «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», діти-інваліди із одним супровідником мають право на безплатний проїзд лише у міському транспорті, а в іншому транспорті – приміському і міжміському – 50 % знижку з 1 жовтня до 15 травня. Лише згідно цього Закону супровідник Арсена мав сплатити повну вартість за проїзд. Чи не простіше було водієві відразу сказати про це? Чи, можливо, він й сам не знав правильної відповіді?», - коментує Наталія.

«Не виправдовував поведінку свого працівника й підприємець Олег Хайчевський зазначивши, що водій дійсно дуже емоційний, і не раз виникали подібні ситуації, - додає жінка. – Наприкінці розмови пан Олег запитав: «То що можна його не звільняти, бо в мене й так проблеми із кадрами…». І хоча в мене є багато претензій до водія, я все ж залишаюся людиною.

Я розумію, що в нього теж, мабуть, є сім’я. Можливо йому вкрай потрібна ця робота. Від того, що його звільнять мені легше не стане. Але я попросила, аби з водіями проводили бесіди та пояснювали, що вони працюють з людьми й мають не грубіянити, а нормально відповідати на поставленні запитання. Добре було б якби в маршрутному таксі висів видрукований витяг з законодавства про пільги», - каже пані Наталія.

Як зауважує жінка, зустріч була конструктивною, а ось в пресі всю цю ситуацію неабияк спотворили.

«Прикро, що в пресі написали неправду, буцімто я не маю до водія претензій. Я маю до нього великі претензії, бо ніхто не давав йому права так розмовляти з пасажирами та ще й при дитині. І моя заява в поліції лежить. Думаю, вони розберуться з цим прикрим інцидентом справедливо. А ще я б дуже хотіла, щоб водій прийшов до нас і просто сказав «вибачте».

Ця ситуація хай стане прикладом, як не можна поводитися з людьми, а тим більше з дітьми з особливими потребами. Претензій я не маю до власника маршруту, адже розумію, що він не може відповідати за всіх своїх працівників та за їхні висловлювання та дії. Але, на мою думку, наших водіїв варто вчити культури поведінки й спілкування із пасажирами», – додала наша співрозмовниця.

;
Коментарі

Ірина

19:48 11.08.2018

Цього б не було,якби у маршрутках висіло Розпорядження про зміну проїзду.Ми були в м .Рівне(шкода.що не сфотографувала)там великими літерами все написано,кому,що і як.І ніяких проблем і мови.А нарахунок хамства воно існує з боку водіїв,та ,нажаль і з боку пасажирів теж є випадки.Арсенчика шкода.З ним просто потрібно сісти і поговорити.Що вийшло непорозуміння ,в житті у нього ще буде багато всього.

26 вересня
Вчора
24.09.2018
23.09.2018
22.09.2018
21.09.2018
20.09.2018
19.09.2018
18.09.2018
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин