ТзОВ «Німб-7» заборонили видобувати пісок у Крижівці

20 Березня 2016, 19:00
Рожищани перепиняють дорогу пісковикам. 3288
Рожищани перепиняють дорогу пісковикам.

Держгеонадра припинили спеціальний дозвіл на видобування піску для ТзОВ «Німб-7». Про  це під  час недавньої звітності повідомила голова РДА Інна Гайворонська.

— Представник райдержадміністрації був на спеціальній комісії в області, і там прийняли пропозицію депутатів райради щодо припинення користування надрами для ТзОВ «Німб-7». На даний момент як реакція на наші звернення Державна служба надр припинила спеціальний дозвіл, і підприємець Петро Щебет не має права там проводити свою роботу. Їм дали час для усунення виявлених порушень та виплати боргу. За минулий рік підприємство заплатило 260 тисяч гривень боргів. Це була наша спільна робота з податковою службою, оскільки вони боргували не тільки за землю, а й по обовязкових платежах, і до державного бюджету. Станом на сьогодні видобувач піску в Крижівському родовищі боргує району по платі за землю 91 тис. грн.  Всі матеріали про подання позову господарському судочинству, щоб примусово стягнути з них ці кошти і розірвати угоду про оренду землі, – у прокуратурі, — прокоментувала для Район.Рожище очільниця РДА.



Звернення депутатів райради про припинення дозволу на розробку піску для ТзОВ
Звернення депутатів райради про припинення дозволу на розробку піску для ТзОВ

Як з'ясувалося, найближчим часом постійна комісія ОДА за підтримки фіскальної служби та екоінспекції має виїхати на кар’єр з метою перевірки дотримання законодавства. Варто нагадати, що у вересні 2013 року держінспекція с/г в області за результатами позапланової перевірки вже виявила на Крижівському родовищі порушення: зокрема самовільне відхилення від проекту землеустрою, самовільне зайняття земельних ділянок та зняття грунтового покриву (родючого шару грунту) без спеціального дозволу.

... Проблема пісковозів, які нищать дороги в Рожищенському районі, триває роками. Фактично першим її озвучив покійний міський голова Афган Алієв, при котрому розпочався ремонт дорожнього покриття на вулицях міста.

Перший кар’єр відкрили в Соколі, а пізніше — перед Крижівкою, на території Луківської сільської ради, та в Носачевичах.

Великотоннажні автомобілі, які перевозили пісок до Луцька, руйнували не призначені для такого вантажу дороги райцентру та міст через річку Стир. Пізніше дійшло до будинків, які почали давати тріщини, зокрема на вулиці Промисловій. Тоді стурбовані мешканці звернулися до місцевих активістів, й у Рожищі розпочалися акції протесту.

Активісти наголошували на тому, що місто не отримує нічого від пісковозів. Якщо сільські ради мають певні надходження до бюджету, підприємці виділяють фінанси на інфраструктуру сіл, а районний бюджет — плату за землю (і тут – борги!), то Рожищу «дісталися» тільки зруйновані дороги та тріщини в будинках.

Рожищани перепиняють дорогу пісковикам.
Рожищани перепиняють дорогу пісковикам.

Підприємці на словах висловлювали розуміння та підтримку, але як змінити ситуацію, не знали. Потім пообіцяли долучитися до ремонту доріг, але знову ж таки на словах. Тим часом луківська сільська голова Лариса Забожчук стверджує, що пісок возять вже 20 років, проте проблему почали обговорювати лише нещодавно. На її думку, це зведення рахунків між окремими особами.

Нині з темою пісковиків у районі — поки що затишшя. Втім, питання шляхів транспортування піску до Луцька досі актуальне. Так, на нещодавньому засіданні комісії в області підприємець Щебет розповів про ідею робити переправу річкою Стир, як у радянські часи. Вже й інвестор знайшовся, який має намір закупити річкові катери та баржі.

Якщо ситуацію з доставкою піску ще можна вирішити таким чином, то питання зруйнованих доріг та їх ремонту залишається наразі відкритим.  Для прикладу, ремонт дороги на Сокіл, за підрахунками фахівців, сьогодні вартує близько 50-ти мільйонів гривень.

Нещодавно, під час приїзду в район першого заступника голови ВОДА Сергія Кошарука, голова райради Андрій Музика, очільник місцевої Самооборони Олександр Дулюк та міський голова Рожища В’ячеслав Поліщук звернули увагу посадовця, що форма співфінансування 50х50 (50% — обласна влада, 50% — місцева/районна) на ремонт доріг не є адекватною та правильною, якщо ідеться про дороги обласного значення. А ще наголосили, що без пильного контролю обласної Автомобільної служби доріг складно зафіксувати порушення при перевезенні та покарати порушників ПДР.

Сергій Дмитрович погодився, що це питання потребує детального розгляду за участю всіх зацікавлених сторін, і пообіцяв взяти проблему ремонту доріг в районі на контроль. 

Поживемо — побачимо.

Сергій Кошарук — на засіданні в Рожищенській РДА
Сергій Кошарук — на засіданні в Рожищенській РДА

Коментарі
20 Березня 2016, 22:10
Фігня то усьо. Проплатить гайворонскій і все буде добре.
21 Березня 2016, 00:54
На рахунок ідеї з катерами - перед тим як такі ідеї озвучувати, подивіться на рівень води в річці Стир останніми роками...
21 Березня 2016, 11:29
Рожищанину, того, що є, хватить з головою.
Коментар
20/04/2024 Субота
20.04.2024
19.04.2024