У Рожищі навчали секретарів сільських рад
Секретарі сільських та селищних рад у своїх населених пунктах опрацьовують практично всю інформацію та проводять роботу з населенням як у правовій площині, так і в інших сферах.
Саме з метою допомоги посадовим особам органів державної влади та місцевого самоврядування, на яких покладені обов’язки щодо організації роботи зі зверненнями громадян, відбувся семінар «Здійснення контрольної діяльності та робота зі зверненнями громадян». Спікери акцентували увагу на чіткій організації роботи у цьому напрямку відповідно до вимог законодавства України, – повідомляють на сайті РДА.
Зі вступним словом до учасників семінару звернулась голова Рожищенської райдержадміністрації Інна Гайворонська.
– У своїй роботі кожен з нас повинен чітко дотримуватися законодавства України. Відвідуючи з перевірками сільські ради, уповноважені працівники райдержадміністрації щоразу виявляють певні недоліки в оформленні документів. В районі почався процес децентралізації. Це дуже добре. Але разом з тим, ви повинні розуміти те, що відповідальність ваша стане більшою. Важливо привести у відповідність всі документи, особливо ті, які стосуються земельних питань, щоб уникнути проблем в майбутньому, – зауважила Інна Гайворонська.
Головний спеціаліст юридичного відділу Ольга Шолкова зазначила, що стаття 40 Конституції України гарантує усім громадянам право подавати індивідуальні чи колективні письмові звернення або ж особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових та службових осіб вищевказаних органів. Ті, в свою чергу, зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк. Зроблено акцент на правильності оформлення звернень, їх подальшого розгляду та отримання остаточного результату за результатами розгляду.
Далі учасники наради аналізували роботу виконавчих комітетів. Начальник юридичного відділу апарату райдержадміністрації Наталія Бондарук зазначила, що виконавчий комітет сільської, селищної, міської ради може розглядати і вирішувати питання, в межах повноважень, визначен у статтях 27 – 39 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». Законом розділено повноваження виконавчих органів на «власні» та «делеговані».
Начальником архівного відділу Ірини Гамули були надані рекомендації та пропозиції щодо передачі документів в архів секретарями сільських рад. Вона ознайомила присутніх з основними положеннями Інструкції з діловодства та забезпечення виконання її вимог, принципами побудови індивідуальних номенклатур, формування справ, організаційно правовим статусом експертної комісії та архівного підрозділу юридичної особи, іншими чинними нормативно-правовими актами. Звернула увагу на необхідності проведення експертизи цінності документів в сільських радах району, які будуть об’єднані в територіальні громади.
Акцентовано увагу присутніх на порядку складання описів справ та актів про вилучення до знищення документів, не внесених до НАФ відповідно до Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, установах і організаціях, затверджених наказом Міністерства юстиції України 18 червня 2015 року № 1000/5.
Підбиваючи підсумки семінару, наголосили на необхідності вивчення досвіду роботи базових сільських рад району, важливо – своєчасний розгляд звернень громадян та більш ретельна підготовка матеріалів сесій сільських та селищної рад.
Коментарі