Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter

Рожище: відновлять стару німецьку церкву

12:05 28.12.2016
5152

У Рожищі бажають відновити стару німецьку кірху. Йдеться на сайті Волинські новини.

Про кірху на Вовняні (так називали колись околицю Рожища) розповідають записи місцевих краєзнавців, зазначена вона як одна із найстаріших культових споруд в інших історичних документах тих часів. У середині XVІ століття у містечку Рожище проживали не тільки українці, а й поляки, євреї, німці. Саме німецька община і збудувала муровану цегляну кірху для своїх духовних потреб.

Відшуміли військові події, змінився етнічний склад місцевого населення, змінилося і відношення до релігії. Як і багато храмів кірха занепала, а за радянської влади довгий час служила виробничим приміщенням колишньої фабрики «Динамо». З плином часу і цехи фабрики спорожніли, а на її території розпочало роботу приватне деревообробне підприємство. Його власники і задумали відродити історичне призначення будівлі, яка, наче скалічений птах, височіла напівзруйнованими стінами серед довколишніх житлових будинків. Старовинну будівлю безкоштовно передали Українській Православній Церкві Київського Патріархату.


Днями Владика Луцький та Волинський Михаїл разом з іншими священиками та місцевими парафіянами зійшлися біля давнього храму, аби помолитися за початок доброї справи, встановити хрест та закласти камінь під новий храм на честь преподобного Сергія Послушливого, який відродять на місці колишньої кірхи.




Звичайно, справа не з легких, як зазначив Владика. Проте висловив надію, що з Божою поміччю у колишній святині через певний час знову лунатиме щира молитва вірян за мир, за здоров’я, за Україну.


Загрузка...
Коментарі

Happy

12:58 28.12.2016

Гарна справа! А є фотографії споруди у середині?

Тарас Шевченко

13:38 28.12.2016

Її вже 10 років відновлюють і ніяк не можуть відновити

читач

14:01 28.12.2016

++приємна новина що Українська Православна церква а не фулія російскої церкви в Україні

Патріот

14:14 28.12.2016

Михаїло не говорив не пи...іть мені тут?

читач

16:26 28.12.2016

якщо треба то скаже)) з адептами русского міра і з промосковськими шовіністами в чорних рясах по іншому ніяк

Патріот до читач

17:10 28.12.2016

Клінічний випадок

Українець

18:34 28.12.2016

Слава Богу за милість Його до нас грішних. Приємно, коли Христос засновує нові церкви, зубожілі починає відновлювати. Ще б хотілось, щоб Він проявив милість до УПЦ МП (простіть, що називаю їх українською церквою) і відкрив їхні серця для любові до України і заклав бажання, силу і відвагу завершити прагнення всього народу України, щоб була ЄДИНА ПОМІСНА УКРАЇНСЬКА ПРАВОСЛАВНА ЦЕРКВА не МП

до читача

18:44 28.12.2016

хворий на голову..може ти ще скажеш щоБог українцем був?? чи по українські розмовляв????...

до читача

19:41 28.12.2016

Не будьте націоналістами, чому МП не може бути в Украіні, а польський костел, то норм? З ляхами ми колись теж воювали і Шевченко їх ненавидів, що забули? Це все дурні емоції. Ось недавно чувак з телевізора розказує яка какана УПЦ МП, а сам говорить по москальськи і не він один))) то про що ми говоримо? Це ж мова того самого окупанта, якого ви вважаєте церкву.... Чого коли в церкві по старословянськи служиться, то це погано, бо ж мова окупанта, хоч насправді вона на неї тільки схожа, а коли все телебачення і держоргани москалять, то це нормально? Де здоровий глузд?

що за бред

19:46 28.12.2016

В цій церкві що колись КП служив? До чого тут слово " відновлять" ? Так і напишіть, що на місці німецької кірхи побудують рухівську церкву, Шняк давно хотів на вовнянці парафію, ось і добився!

Вася

19:51 28.12.2016

Прекрасно.що нарешті споруда. буде використовуватись за призначеннзям

Історик

20:30 28.12.2016

Поки збудуємо то дадуть нам канонічність) Тобто це не скоро, скоріш за все ніколи

Ололо

20:31 28.12.2016

я не хочу що б гроші з моїх подадків топилися в хрестах

читач що до словянської

21:22 28.12.2016

якби святі Кирило і Мифодій почули сучасну словянську вони б її не впізнали ЦЕ ПРОСТО АРХАЗЕЇЧНА РОСІЙСЬКА МОВА.

читач що до КАНОНІЧНОСТІ

21:30 28.12.2016

.у нас із російським народом не було; ніколи не були ми «єдіним народом»; ніколи не було у нас не тільки «тысячелетнего, от начала принятия православия, единства» з Московською Церквою, а й взагалі КАНОНІЧНОЇ єдності ніколи не було. Бо тоді, коли північно-східні єпархії підпорядковувались Київській митрополії, Російської Церкви як такої взагалі в природі не існувало, а коли в XVII ст. Російська Церква підпорядкувала собі Українську, то відбулося це, як сказано в Томосі Царгородської Патріархії 1924 року, «не за приписом канонічних правил».по-перше, Московський Патріархат, як уже не раз згадувалось, не має жодного канонічно-правного документу, який би підтверджував законність його юрисдикції над Українською Церквою. По друге, Церква, що доти була екзархатом РПЦ, на підставі канонічного права (34-те Апостольське правило, 6-те правило І Вселенського Собору, 17-те правило IV Вселенського Собору) легітимним рішенням свого Помісного Собору в листопаді 1991 року оголосила про свій вихід з-під юрисдикції Московського Патріархату та створення незалежної від нього Української Православної Церкви. Що стосується Харківського Собору 1992 року, який був проведений Московським Патріархатом на чужій канонічній території. Знову ж, двічі чужій: по-перше, з причини неканонічності її привласнення, а по-друге, тому що де-факто самостійна Українська Церква в Україні вже існувала і цей факт був доведений до відома Московського Патріархату. Отже, проведення Харківського Собору та поставлення на ньому ще одного ієрарха, а, власне, — створення ще однієї Української Церкви на цій території — є грубим порушенням 8-го правила І Вселенського Собору, що гласить: «Хай не буде два єпископи в одному граді....по трете не може бути церква в церкві як упц мп у мпц.отже канонічність московського патріархату в Україні під сумнівом

перехожий що до ХРИСТА

21:39 28.12.2016

звісно Господь не був Українцем але і росіянином також....із адептом русскорго міра спорити немає сенсу ..ця людидина зомбована до такої степені що якщо завтра батюшка скаже що земля тримається на трох слонах то він в це повірить...особливо їх потрібно ізолювати від дітей..адже діти це майбутне нашої держави України..Ми втратимо державу із таким підходом коли з малку буде зомбувати наших дітей секта гуньдяєва

гундяєв

22:04 28.12.2016

заєдрість охопить людей ненавчених а ненавчені це ті які не поважають свою мову державу і не відрізняють російську мову від словянськоі

до перехожого

22:07 28.12.2016

Скільки можна вживати ці заіжджені словосполучення . хто тут адепт руского мира? Я наприклад ні, але хочу ходити в ту церкву, де мене хрестили більше 30 років тому, куди ходила з бабусею до сповіді і на свята, і так далі. І мова богослужіння мені зрозуміла і рідна, хоч і не українська. Якби ходили люди частіше на служби, читали псалтир і іншу церковну літературу, то все б розуміли, а то підуть раз в рік і скаржаться, що не розуміють.

Українець

22:12 28.12.2016

Підтримуймо молитовно, морально та фізично відновлення цієї колишньої німецької кірхи під храм УПЦ КП. Щодо коментів по цій темі, дотримуємось порядності у висловлюваннях і не уподібнюємось, не опускаємось на рівень окупантів, агресорів РФ, ми ж українці, християни і прихильники нашої країни та церкви. У цій церкві будуть лунати молитви за наших захисників за державу, за героїв, які поклали душі свої за нас. А те, що буде там храм, то видно по фотках, ініціатор колишній головний лісничий, депутат верховної ради, та місцева влада, які доказали своїм прикладом словом і ділом, що прикладуть усіх ззусиль, щоб місцева громада мала свій храм

житель рожищ..

22:13 28.12.2016

ПРАВОСЛАВІЄ ВО ВСЄЙ КРАСЄ......Ісус як народився і Матір Божа теж були .....ПРАВОСЛАВНИМИ....ЗА 1000РОКІВ--- МОЗГІ ВИНЕСЛИ ПОВНІСТЬЮ--РЕЛІГІЯ СТРАШНА СИЛА.....шановні віруючі--тобто християни ------нема не православія не католицизму не баптистів----ЦЕРКВА Є ОДНА -ЄДИНА ...НАЗИВАЄЦЯ .........АПОСТОЛЬСЬКА.....ЧИТАЙТЕ РОЗУМНІ КНИЖКІ.....

Українець

22:16 28.12.2016

Скажіть будь ласка, Ви розумієте і захищаєте старослов'янську мову, як мову церковну і на молитвах.
А Ви, коли сповідаєте під єпитрахіллю свої гріхи старослов'янською мовою просите у Бога прощення і відпущення своїх гріхів?

Українець

22:20 28.12.2016

))))) розумні книжки? Наприклад будь ласка, які саме?

оа

22:53 28.12.2016

невже немає більш важливих справ чого вчепились украінськоі церкви є держава повинна бути церква в якій моляться на рідній украінській мові за свій народ а не за путінську державію і римо

Украінець

23:28 28.12.2016

Слава Україні. Смерть ворогам.

Альо народ

00:39 29.12.2016

Дайте церквам спокій, хай кожен молиться в тій, в якій йому комфортно. А гризтися, он в "комірку історії" йдіть.

До всіх

12:15 29.12.2016

В нас в країні всі проблеми вирішені - залишилися лише церковні. Хто не розуміє - зазначу, що наша патріотична влада настільки любить Україну і народ України, що для того, щоб побільше вкрасти і народ на це не звернув значної уваги, кинули в маси дві проблеми - ВІЙНА і МОСКОВСЬКА ЦЕРКВА. Обидві "проблеми" насправді не проблеми. Тому, що війна їм самим вигідна і завершувати її вони не хочуть. А що стосується Церкви то Українська Православна Церква, яку обзивають Московської є більше патріотичною ніж будь яка інша конфесія і партія. Патріотизм це не лозунги, вигуки, патріотизм -це справи. Але не про це. Владі вигідно, щоб люди гризли один одного на фоні цих "проблем" і не бачили іхнього злочинного владарювання. А ми всі успішно виконуємо їх план. Люди одумаймося - не гнівімо Бога.

читач

12:30 29.12.2016

якщо Українці не поважають свою мову. культуру церкву .прийдуть інші і заставлять шанувати чужу мову культуру церкву...ми маємо Донбас Луганськ де упц московського патріархату веде свою діяльність відверто закликає до вбивства.наших дітей.благословляє зброю і молиться за отечество и врозумленниє так званих малоросов...

підтримую До всіх

13:53 29.12.2016

Сказано супер, це чиста правда. Це не МП зомбує українців, це якраз журналюги з 1+1 філаретівського каналу і інші зомбують. Кого вони вчать ненавидіти? Церкву? Віруючих людей? Ви подивіться на ці замовні сюжети на 1+1 ? А згадайте як перед виборами вони гнали на Ляшка, хоч він може й негідник, але добилися, чого хотів їх очільник, збили рейтинг конкретно. Так тепер із церквою, спекуляція чистої води, ніби це дійсно найбільша проблема в державі)))) А щодо МП на Донбасі, то це казочки, ви там були? В нас в області МП робить багато справ хороших для людей, для Ато, для біженців з донбасу. Одна лише Святогорська лавра дала притулок сотням біженців, священики МП разом з прихожанами постійно туди відправляють харчі і одяг. Але про це 1+1 чомусь ні разочку не розповів. А визволення з полону українських бійців завдяки священикам з тоі ж МП. Про це хтось знає? От і задумайтесь де піар, а де від чистого серця допомога.

віруючий

14:18 29.12.2016

а московський кирило який пхає носа в украіну дозволив в москві чи росіі хотя б одну украінську церкву чи путін украінську бібліотеку чи ще хоча б щось украінське невже в росіі нема украінського народу там закони не ті що в украіні і менше тих запроданців які є в нашій державі нехай буде московська церква якщо вона тут потрібна тільки назва щоб б ула не украінська а руська і податки хай платять в украінську казну а не москві щорічно 2 мільони на кулі щоб вбивали наших людей

до віруючого

14:25 29.12.2016

Ти що хворий? Податки вони платять українській державі, а не Москві. Зокрема, в пенсійний фонд Украіни. Як ти можеш говорити про якісь 2 мільйони? Ти що їх сам особисто Кирилу чи Путіну віддавав, чи може бачив це, чи підтверджуючі документи маєш? Нащо ті пусті заіжджені слова? Якесь дурне ляпнуло, а всі повторюють, такі ж дурні

читач.. мп і владика онуфрій ненавидить все Українське(цитата що до голодомору)

17:02 29.12.2016

"Голодомор - это было вразумление, усмирение со стороны Господа нашей гордыни, которая восстала против себя самого, против бытия человека. Есть такое украинское выражение, немного вульгарное - катюзi по заслузi. Мы получили то, что заслужили"До речі не встам навіть у верховній раді коли поминали загиблих на майдані..ПО ДІЛАМИ ЇХ ПІЗНАЄТЕ ЇХ( СЛОВА ГСНІХ)

ЩО ДО ПОДАТКІВ

17:09 29.12.2016

Є такий бувший громадянин рф новинський який збирав дань якого ви так захищаете ..зараз відкрита кримінальна справа..бувший владика Сабодан хотів покласти цьму край..його було насильно усуноно..відкрита кримінальна справа поживемо побачимо

я

19:38 29.12.2016

С ЛАВА БОГУбуде в рай оні ще одна украінська а не агресорська ворожа церква!!!

житель рожищ..

20:07 29.12.2016

ШАНОВНІ РОЖИЩАНИ---САМІ БАЧЕТЕ ВСІ ЦІ КОМЕНТИ ----РЕЛІГІЯ ЦЕ СТРАШНА ЗБРОЯ І БОРОДАТА ІНФЕКЦІЯ НЕМАЄ ЗНАЧЕННЯ ЯКОЇ КОНФЕСІЇ ЧИ НАПРАВЛЕННЯ ВЖЕ ТИСЯЧУ РОКІВ ПРОДАЄ ВАМ БОГА....

до я

21:02 29.12.2016

Що ти мелеш? Церква - це Христос. Це прихожани, які вірять у Нього. Відповідно в Рожищі це наші рожищант, то вони що теж агресорські і ворожі?

я до тебе

22:10 29.12.2016

ні рожищани не агресори і не вороги тільки попи московські бородаті як цапи вороги і агресори пускають тумана людям забули як перед виборами агітували за тих за яких приказав кирило згадайте де янукович переховував своі гроші хіба не в святогірському монастирі це не святиня а банк януковича який підтримують сепаратисти а попи московсьеі з автоматами оберігають цей грошовитий банк

оо

22:14 29.12.2016

святогірська лавра -це не дім молитви а резиденція гіркіна з його ватажками

до я

22:45 29.12.2016

Лікуйся, в тебе параноя))))

до читача

22:51 29.12.2016

Чувак, ти реально хворий, ти торочиш про одне і те ж вже не під однією публікацією

До читача

10:27 30.12.2016

Якщо так звана УПЦ КП не відновить німецьку кірху,то це буде ганьба.

Просто спостерігав за коментами

12:08 30.12.2016

На скільки судячи з одних коментарів прихильники КП зліші і неадекватніші ніж прихильники МП)

отото

14:52 30.12.2016

Прихильники МП просто не визнають ні в душі, ні на папері КП, але не мають ненависті до них. А от КП прямо горить злобою до МП, так вже певно хоче канонічності, а дзуськи

читач

17:44 30.12.2016

питання канонічності ???статус канонічності московського патріархату не росповсюджуеться на території Україние має жодного канонічно-правного документу, який би підтверджував законність його юрисдикції над Українською Церквою. По друге, Церква, що доти була екзархатом РПЦ, на підставі канонічного права (34-те Апостольське правило, 6-те правило І Вселенського Собору, 17-те правило IV Вселенського Собору) легітимним рішенням свого Помісного Собору в листопаді 1991 року оголосила про свій вихід з-під юрисдикції Московського Патріархату та створення незалежної від нього Української Православної Церкви.

читач так звана політична канонічність

17:48 30.12.2016

Територія України не є канонічними територіями РПЦ! .
Хоча "господарі" заходили з давніх часів...Суздальській князь Андрій Боголюбський, зібравши московсько-суздальські племена 8 березня 1169 року (на другий тиждень великого посту) віроломно напав на Київ. "Як дика орда лютували суздальці у граді. Два дні – оповідає літописець – грабували вони і палили будинки мордували громадян...старих та дітей убивали без жалю, руйнували церкви та монастирі, забирали книжки, ризи, дзвони...". Пограбувавши Київ, він украв з Вишгороду святу ікону Божої Матері, що мала велику чудотворну силу і за приданнями допомагала боронити Київ від ворогів. Андрій вивіз усе награбоване в свої землі, де був убитий своїми ж подільниками Анібалом та Іокімом, що не погодились з розподілом краденого. Посол від Андрія – Феодор через 8 місяців після спалення Київа привіз великі багатства у Константинополь до Патріарха і за те отримав титул єпископа Ростово-Суздальського. Єпископ Феодор скористався високим церковним званням і владою в міру своєї духовності і освідченості. З свідчень автора Історії Государства Російського Н.М.Кармазіна: "Он (єпископ Феодор) мучилъ людей въ селахъ; даже распиналъ некоторихъ, вижигалъ глаза, резал языки, единственно для того чтобы присвоить себе ихъ достояние".
Андрій Боголюбський Канонізований Російською Православною Церквою близько 1751 у лику благовірного!Від тих часів тягнеться історія відходу московської Церкви від Вселенських православних канонів

вірянин упцкп

17:53 30.12.2016

я вірний упцкп шкода що на25 році незалежності так яро відстоюють філію російскої церкви в Україні

Християнин

21:47 30.12.2016

 Шановні віряни УПЦ КП та РПЦ МП в Україні!
Перегляньте коменти, подивіться і що пишите Ви, і на, що це схоже? Відбулась гарна подія, покладений початок відновлення німецького храму під УПЦ КП. А в коментах одна лайка, хто святійший, хто канонічніший, хто порядніший і т. д. МП звинувачують КП, що вони агресивні до них, дихають люттю. Самі МП з лагідністю КП-шників називають Філаретівцями, рухівцями, розкольніками, не канонічними, безблагодатними і вірять, що говорять це без ненависті. Віруючі схаменіться, загляне сюди мирська людина і чи не скаже, що ви біснуєтесь. У висловлюваннях ваших нема смирення, духовності і не присутній Господь. Раджу бути щирим, смиренномудрим українцем, патріотом своєї країни і прихильником українських поглядів, зрештою справжнім християнином, покажіть в собі Христа. Я наприклад хотів би бачити в християнах лише любов, бо тільки по цьому можуть інші побачити, що ви учні Христові, якщо будете мати любов між собою

До читача

22:07 30.12.2016

Що за маячня про московсько-суздальські племена? Тоді ще Москви не існувало .

До християнина

22:23 30.12.2016

В нас нема зареєстрованої РПЦ МП в Україні. В нас є УПЦ і УПЦ КП. Те що так звана УПЦ КП неканонічна -факт. Жоден патріарх чи митрополит з канонічних патріархатів НІРАЗУ невідвідував чи несопричащався з Філаретом за 25 років.

читач дочитача це не маячня

15:12 31.12.2016

Фіно-угорське дослов'янське населення території сучасної Москви належало до дяківської культури, предків літописного племені меря. Також у Підмосков'ї мешкало інше фіно-угорське плем'я — мещера і балтійське плем'я — голядь. З Х століття на території Москви існувало поселення слов'янського племені в'ятичі.
Точна дата заснування Москви невідома. Перша літописна згадка про місто належить до 1147 року[12] і міститься в Іпатіївському літописі. 4 квітня 1147 року Юрій Долгорукий запросив сіверського князя Святослава Ольговича на військову нараду:

церква мусить мати партріархат

15:18 31.12.2016

Існуюча нині УПЦ (що знаходиться в юрисдикції Московського Патріархату) має статус так в лапках)))"незалежності і самостійності в управлінні", і є Церквою в Церкві! Це не відповідає нормам права Православної Церкви. Структура Православної Церкви знає тільки автономний або автокефальний статус.
І фактично, не будучи Церквою УПЦ (Московського Патріархату) не має права скликати архієрейські і інші Собори. Такі структури можуть бути названі тільки зборами або нарадами.. Крім того, Патріарх Московський не погоджується ні на автономію, ні тим більше на автокефалію Української Церкви, хоч канонічну хоч не канонічну!!!)))і не потрібно маніпулювати народом)))

до речі

15:26 31.12.2016

Оскільки УПЦ (МП) підпорядкована РПЦ (церкві іншої держави!) - то, як би Вам цього не хотілось, вона не є і не зможе бути самостійною у своєму управлінні! І Патріарх Московський не перестане бути для неї і для Вас "великим господином и отцом"!А на скільки УПЦ МП самостійна взагалі?
Згідно статуту РПЦ, миро Київський митрополит отримує з Москви, хоча традиційно воно варилося саме у Києво-Печерській Лаврі!
Відсутність помісного статусу не дає УПЦ МП офіційного права спілкуватися із повнотою вселенського православ'я поза Московським Патріархатом. УПЦ МП не має права відкривати власні закордонні парафії та свої подвір'я й монастирі у святих місцях, чи при інших предстоятелях – вони мають бути підпорядковані лише Москві. А от, наприклад, Київський Патріархат має свої парафії від Австралії до Канади, зокрема, дві єпархії у Росії – Білгородську та Тобольську.
Предстоятель УПЦ МП не згадується за урочистими богослужіннями предстоятелями інших помісних церков, хоча сам зобов'язаний їх згадувати. Вам не здається це все несправедливим і образливим ?
Підпорядкованість УПЦ Московському Патріархату є постійним нагадуванням належності України до "русского мира"!))ви дослідіть це питання і тоді скажете хто благодатний а хто філія мп в Україні))

Володя

18:52 31.12.2016

А все таки в єдності наша сила , розум і процвітання . ....Тож об*єднаймося в єдину помісну українську церкву...

читач

09:45 01.01.2017

звісно буде в Україні єдина помісна православна автокефальна церква це лише питання часу хоч як би не старалися наші сусіди дуже багато залежить від свідомості людей

До читача

20:01 11.01.2017

Церква не мусить мати патріархат. Церква може мати митрополію! Як приклад Польська Православна Церква на чолі з Блаженнішим Савою.

Ant

14:54 06.03.2017

Щось не видно тут змін у ставленні нової влади до історичних, культурних, архітектурних пам/яток як і до всього іншого. Як був совок - так і залишається. На основі яких міркувань і законів будівлю передано Українській Православній Церкві? А план реконструкції будівлі є? було його громадське обговорення чи якась експертна оцінка? Хто прийняв рішення про передачу будівлі? Таке враження, що зібралися сільські дядьки і рішили... А де тут місцева влада, якщо такі рішення приймають власники підприємства? хто їх уповноважив?

V

21:56 25.11.2017

Взагалі то, це не німецька кірха, а баптиська церква. Кірха знаходилась біля лікарні. На тому місці тепер спецшкола.

14 жовтня
Вчора
12.10.2019
11.10.2019
10.10.2019
09.10.2019
08.10.2019
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин