Як краще продати пшеницю    

09 Вересня 2019, 20:39
Як краще продати пшеницю     6629
Як краще продати пшеницю    

Коли врожай пшениці вже зібрали і відправили на зберігання, майже у кожного аграрія виникає питання як продати продукцію найбільш вигідно.

Протягом року цінова волатильність досить велика, тож обрати вдалий період для продажу вкрай важливо.

Згідно зі статистикою, у періоди рекордної врожайності агробізнесмени поспішають реалізувати пшеницю в очікуванні ще більшого врожаю, а значить і зниження цін у майбутньому періоді. Ті ж, хто здатен зачекати і володіє власними потужностями для зберігання, радять відкласти продаж хоча б до весни, або продавати пшеницю частинами, щоб отримати найкращу середню ціну.

Найкращий період для реалізації пшениці – весна, проте попередні домовленості з покупцями примушують аграріїв продавати частину зерна ще восени, хоча в цей період ціни найбільше просідають і деякий об'єм виручки доводиться втрачати.

Щоб отримати найвигіднішу ціну, експерти радять ретельно вивчати ринкову кон'юнктуру протягом усього сезону, адже хороший момент для продажу може настати навіть восени, наприклад, через неврожай в одній з країн.

В українському агробізнесі спостерігається значна нестача інфраструктури для зберігання зерна, тож багатьом аграріям доводиться реалізовувати зерно одразу після збору, навіть якщо в цей час світові ціни на пшеницю на ринку будуть найнижчими. Перед тим, як вибрати вдалий час для продажу, варто розрахувати бюджет підприємства і його потребу в оборотних коштах для проведення посівної кампанії.

Якщо можливості дозволяють – пшеницю краще продавати у три етапи частинами:

  • У вересні-жовтні;
  • У грудні;
  • У березні-квітні, коли ціни будуть найвищими.

Форвардні контракти – шанс не збанкрутувати

Одним з інструментів для вигідного продажу пшениці вважаються форвардні закупівлі. Продаж урожаю за такою схемою стає все більш популярним серед вітчизняних аграріїв через зниження світових цін на зерно та високу вартість використання кредитних коштів. Співвідношення між осінніми та весняними форвардними закупівлями складає 40:60, причому восени позичальниками виступають найбільші агропідприємства, а навесні малий та середній фермерський бізнес.

Укладання форвардного контракту з фіксованою ціною зерна дозволяє аграріям підходити до своєї діяльності системно і захиститись від цінових коливань. Проте метод продажу за форвардними контрактами має суттєвий недолік – ринкова ціна на момент виконання договору може змінитися. Якщо вона буде вищою за вказану в контракті – підприємець недоотримає прибуток, а якщо навпаки знизиться – недобросовісні покупці можуть відмовитись від виконання своїх зобов'язань. Крім цього укладання форвардних контрактів досить складна і довга процедура, що потребує наявності у штаті співробітників, які за неї відповідатимуть.

Існує також варіант заставних закупівель. Таку схему продажу пропонують на елеваторах, які належать великим агрохолдингам. В цьому випадку підприємець відвантажує зерно і частину його вартості (до 30%) отримує одразу, а далі зерно зберігається у сховищі доти, доки власник не вирішить, що час його продати. При цьому варто враховувати, що продавати зерно варто лише на тому самому елеваторі, оскільки транспортні витрати та виска вартість зворотного вивантаження зерна нівелюють усю вигоду від такої схеми продажу.

Експорт – шанс отримати найвищу ціну

Українську пшеницю за кордоном цінують не лише за високу якість, але й за нижчу, у порівнянні з іншими країнами-експортерами, ціну. Тим аграріям, які не володіють власними зерносховищами, продаж врожаю на експорт буде найбільш вигідним, адже пік експортних закупівель настає якраз у період збору врожаю.

Навіть найменші підприємства можуть стати експортерами зерна, якщо скористаються послугами спеціалізованих на закордонній реалізації продукції компаній, таких як Амбар Экспорт. Підприємство пропонує прозорі умови співробітництва та завжди виконує свої зобов'язання.

Коментар
25/04/2024 Четвер
25.04.2024