Сталь для суднобудування і критерії її вибору

16 Квітня 2019, 16:18
2174

Суднобудівна сталь – особливий вид конструкційної сталі, що використовується для будівництва морських і річкових суден, приладів та механізмів водного транспорту та спорудження супутніх конструкцій, причалів, понтонів та іншого.

Для отримання надійних в експлуатації корпусів водного транспорту матеріал має бути не лише пластичним, але й вирізнятись високою міцністю.

Судова сталь: вимоги

Виробництво суднобудівної сталі потребує сертифікації у відповідності до стандартів міжнародних спілок судноплавства. У зв'язку з цим матеріал має відповідати наступним вимогам:

  1. Стійкість до різного роду деформацій, розшарування, розтріскування.

  2. Пластичність і міцність, в тому числі і при експлуатації при знижених температурах.

  3. Стійкість до корозії.

  4. Немагністність.

  5. Супротив циклічним навантаженням.

Для підтвердження наявності у содової сталі необхідних параметрів цей вид металопрокату проходить ряд випробувань та багатоступінчасту систему контролю.

Застосування суднобудівної сталі при виробництві водного транспорту забезпечує стійкість суден до високих навантажень, в тому числі при посадці на мілину, зіткненнях з плаваючими великогабаритними об'єктами та іншими плавзасобами. Отримані пластичні деформації в таких випадках можуть бути усунені ремонтними роботами, а пошкоджені ділянки конструкції виправляються, або вирізаються із подальшим вварюванням нових.

Різновиди судових сталей:

До асортаменту суднобудівних сталей відносять:

  • Тонколистовий прокат (товщина 0,9-39 мм);

  • Товстолстовий прокат (4-130 мм);

  • Широкосмуговий прокат;

  • Фасонний прокат;

  • Поковки;

  • Відливки.

В залежності від характеристик міцності розрізняють судові сталі:

  • Нормальної міцності;

  • Підвищеної міцності;

  • Холодостійкі.

В суднобудуванні активно використовуються вуглецеві сталі двох типів:

  1. Конструкційна (наявність вуглецю у складі більше 0,6%);

  2. Інструментальна ( вміст вуглецю більше 0,6%).

Для покращення механічних та хіміко-фізичних характеристик сплаву до його складу додають легуючі компоненти: ванадій, хром, марганець, нікель.

Застосування

Сфери застосування судової сталі розрізняються відповідно до складу матеріалу:

  1. Листова сталь товщиною 6-30 мм і довжиною 6-8 метрів використовується у виготовленні обшивок суден.

  2. Чавун – непластичний вуглецевий сплав, застосовують у корабельному машинобудуванні.

  3. Алюміній, враховуючи його невелику масу і відмінну стійкість до корозії, призначений для виготовлення корпусів і окремих елементів конструкції суден. Застосування такого матеріалу дозволяє знижувати загальну масу судна без втрати його вантажопідємності.

Суднобудівний металопрокат широко застосовується у конструкціях водного транспорту, при обшивці корпусів і спорудженні портових будівель, так як вирізняється високою міцністю, довговічністю, корозійною стійкістю, що необхідні для експлуатації матеріалу у водному середовищі і його стійкості до підвищених навантажень.

29/03/2024 П'ятниця
29.03.2024
28.03.2024