Все про розмитнення «євроблях» згідно нових законів

21 Липня 2018, 08:50
Євроляхи в законі 5033
Євроляхи в законі

Перший крок до українізації авто на «єврономерах» зроблено.

Верховна Рада ще до канікул встигла ухвалити два важливі законопроекти, проте лише в першому читанні. А тому до осені, поки нардепи не повернуться до сесійної зали, ситуація з «євро бляхами» не зміниться. Далі все буде залежати від того, чи домовляться активісти з парламентарями про остаточний  текст законопроекту, пише Твій портал з посиланням на Українську правду.

До їх ухвалення в першому читанні, водії автівок на «євробляхах» неодноразово пікетували під Верховною радою, вимагаючи компромісного рішення щодо реєстрації їхніх автівок в Україні та змін до законодавства для дешевшого розмитнення автомобілів.

Крім змін в законодавстві, важливим моментом є і те, що поліція отримала доступ до митних баз «Інспектор-2006», де міститься інформація про всі автомобілі, які перетинають кордон. У ній зазначено спосіб ввезення авто: транзит бо тимчасове перебування на рік (у такому випадку транспортний засіб потрібно поставити на облік у сервісному центрі МВС не пізніше ніж через 90 діб). До речі,  саме останню норму власники авто на іноземних номерах найчастіше ігнорували, оскільки в в поліції не було важелів впливу – патрульні просто не мали повноважень і змоги встановити час перебування авто в Україні. Зараз, патрульні матимуть повне право відловлювати «протерміновані» «євробляхи».

Що стосується безпосередньо законопроектів, то, насамперед, вони передбачають зниження акцизного податку, що повинно трохи здешевити розмитнення, але при цьому посилюють контроль за ввезенням та використанням таких машин.

Якщо закони набудуть чинності, "євробляхи" можуть зникнути з українських доріг. Однак йдеться не про їхню легалізацію. Цілком можливий сценарій, за якого більшість власників авто з єврономерами будуть змушені розібрати свої машини, здати на металобрухт.

Легалізація старого авто навіть за новими правилами для пересічного українця залишається дорогим задоволенням. Тому відкритим залишається питання, чи підтримають депутати вказані законопроекти, адже ухвалення таких рішень перед виборами може призвести до суттєвих електоральних втрат.

Як розраховувати суму акцизного податку?

Базові ставки акцизного податку будуть такими: для авто з бензиновим двигуном — 50 євро, для авто на дизелі — 75 євро.

Сама ж формула обчислення виглядатиме так: базові ставки помножити на показник об'єму двигуна (який ділиться на 1000) і на кількість повних календарних років машині.

Скільки все-таки «євроблях» в Україні?

Різні джерела називають цифри, які відрізняються в рази. Одні кажуть, що в Україні сотні тисяч таких авто, інші говорять про мільйони. Кожен по-своєму має рацію.

За даними митниці, 1 травня 2018 року кількість машин з іноземною реєстрацією, які з початку 2016 року були ввезені в Україну, становить трохи більше 2 млн.

Це ті машини, які хоча б раз приїздили в Україну в будь-якому режимі. Серед їх власників — чимало іноземців-туристів, більша частина з яких вже виїхала.

За даними митниці, в Україні досі залишаються 351 228 авто. З них 124 519 вже порушили термін перебування.

До речі, норма «Євро-5», яка досі унеможливлювала митне оформлення та реєстрацію в Україні машин, випущених до 2010 року, змінами в нових документах скасовується.

Скільки часу, щоб узаконити свої авто?

Якщо законопроекти будуть ухвалені у нинішньому вигляді, громадяни, які користуються авто з єврономерами, матимуть 180 днів з дати впровадження нововведень для реєстрації транспортного засобу за українським законодавством.  Якщо хтось не встигне, він буде оштрафований за порушення митних правил.

Як їх легалізувати?

Насправді це дуже складне питання, оскільки більшість "бляхарів" не є власниками цих авто. Вони переважно оформлені на іноземців.

Щоб узаконити такий транспортний засіб, українець повинен спочатку знайти власника. Власник мусить зняти машину з обліку у своїй країні і з усім пакетом документів в'їхати в Україну в режимі імпорту. 

Після цього необхідно вирахувати та сплатити всі податки: ПДВ (20% від вартості авто), ввізне мито (5-10% від вартості), і збір до Пенсійного фонду (3-5%). Разом близько 30% від вартості.

Якщо вартість старої машини буде нижчою, зменшаться ПДВ і мита. Їх розмір залежить від суми, яку власник сплатив за транспортний засіб.

Ввізне мито, згідно з Угодою про асоціацію з ЄС, щороку буде поступово знижуватися і повністю обнулиться до 2026 року.

Відповідальність, контроль і нові штрафи

По-перше, вводиться обмеження на кількість авто, які можна ввозити без грошового забезпечення. Так, нерезидент зможе без грошового забезпечення ввезти в режимі тимчасового ввезення лише одне авто.

Ввезення наступних легкових транспортних засобів передбачає наявність гарантії. Гарантом може бути фінансова установа, яка візьме на себе зобов'язання сплатити суму всіх митних платежів, якщо авто не буде вивезене.

По-друге, посилюється відповідальність за порушення митних правил.

Особа, яка ввезла в Україну автомобіль в режимі транзиту або в режимі тимчасового ввезення, не зможе передати його у володіння, користування або розпорядження іншим особам чи розкомплектовувати його.

Також їй заборонятиметься використання такої машини в підприємницькій діяльності чи для отримання доходу, наприклад, для роботи в таксі. За порушення встановлених правил передбачений штраф 34 тис грн.

Будь-яка інша особа, яка всупереч встановленим правилам отримає транзитне або тимчасово ввезене авто у володіння, користування або розпорядження чи використовуватиме таке авто в підприємницькій діяльності для отримання доходу, також буде оштрафована.

Перша фіксація зазначених порушень працівниками Нацполіції передбачає стягнення з порушника 8,5 тис грн, повторна фіксація — 17 тис грн, позбавлення права керування на рік та оплатне вилучення авто за кошт порушника.

За недотримання строків режимів транзиту та тимчасового ввезення, тобто за невивезення авто за межі країни своєчасно, порушники повинні сплатити штрафи. Розміри штрафів будуть залежати від кількості днів перевищення встановлених строків.

За один день прострочення вивезення транзитного авто з порушника буде стягнуто 170 грн, за три дні відтермінування вивезення тимчасово ввезеної машини — 850 грн.

Зайвий місяць перебування такого автомобіля на митній території України коштуватиме порушнику 170 тис грн або навіть транспортного засобу, який може бути конфіскований за рішенням суду.

Крім того, у законопроекті прописані чіткі правила взаємодії всіх профільних служб і відомств: підрозділів органу доходів і зборів, Державної прикордонної служби, Національної поліції.

Завдяки автоматизованій системі обміну інформацією дані про авто, зафіксовані митником під час відкриття режиму транзиту або режиму тимчасового ввезення, одразу передаватимуться всім органам.

Якщо дозволений строк перебування іноземного авто в Україні сплив, а машина не була вивезена, митник повинен повідомити іншим органам про вчинення правопорушення.

Отримавши повідомлення, поліцейські повинні пильніше відстежувати таке авто на автомобільних дорогах України, а прикордонники — не допустити перетину кордону особою, яка ввезла авто, без сплати відповідних штрафів.

Крім того, Національній поліції буде надано право перевіряти особу водія авто з іноземною реєстрацією на відповідність особі, яка його ввезла. Якщо за кермом буде будь-яка інша особа, поліцейський може накласти на водія штраф і поінформувати про порушення митних правил митницю.

Отримавши таку інформацію, митник під час закриття режиму ввезення матиме підстави для стягнення штрафу з особи, яка ввезла авто, за недотримання обмеження на передавання машини.

Важливо, що протокол про порушення може бути складений митником за відсутності порушника і вручений йому під час виїзду з України.

Наразі розмитнення авто проводиться лише на митницях, визначених у затвердженому Міністерством фінансів переліку.

Чи будуть якісь пільги для окремих категорій громадян?

Нема жодних пільг, всі будуть в рівних умовах. Під час розробки законопроектів висувалися пропозиції щодо введення пільг для учасників АТО та багатодітних сімей, але всі вони були відхилені.

За матеріалами Української правди.

Коментарі
21 Липня 2018, 23:40
дебілізм
22 Липня 2018, 09:29
Правильно, нарешті до тих хитродупів парламент добрався. Платіть до бюджету, бариги євробляхерські.
Коментар
19/03/2024 Вівторок
19.03.2024
18.03.2024
17.03.2024