На межі: піщаний бізнес – ціною безпеки людських життів

16 Вересня 2016, 09:00
5163

Тріщини у будинках, розбита дорога, страх за власні життя та здоров’я дітей – таку ціну платять жителі вулиці Промислової, що в Рожищі, за чужий піщаний бізнес.

За кілька кілометрів від Рожища на території Носачевичівської сільради розташований кар’єр. Належить він депутату обласної ради Сергієві Котюку. КамАЗи з піском цілий день курсують вулицею Промисловою в напрямку Луцька. Про це пише ІА "Волинські новини" посилаючись на матеріал газети Волинські Новини №33 від 15 вересня 2016 року.

Однак для цієї дороги таке навантаження не передбачене. Численні звернення громадян з приводу цієї проблеми вже рік практично жодних результатів не дають. Підприємець людської біди уперто не помічає. Утім не помічають її і у Волинській обласній державній адміністрації, і в правоохоронних органах.

ОБІЦЯВ ВОЗИТИ ПІСОК ПОЛЬОВОЮ ДОРОГОЮ 

Ще не так давно на місці піщаного кар’єру Котюка були людські паї. Згідно із рішенням Носачевичівської сільської ради від 5 червня 2015 року №44/7 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в с. Носачевичах», затвердили «Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для зміни цільового призначення під кар’єр для видобування піску гр. Котюку С.С. у с. Носачевичах Рожищенського району загальною площею 5,0183 гектари». Цим же рішенням земельну ділянку надали під кар’єр.
 

 



Піщаний кар’єр розташований на місці колишніх людських паїв

Власне, історія з паями теж викликає чимало запитань. У 2015 році проти Сергія Котюка було відкрито кримінальне провадження. Причина – начебто незаконне заволодіння документами на землю, яка належала громадянину Шевчуку. Своєю чергою, Шевчук цю ділянку отримав в обмін від Котюка за свої земельні паї, які дісталися йому в спадок від батьків та розташовувалися саме на території нинішнього піщаного кар’єру. У вересні цього ж року кримінальне провадження закрили за відсутністю складу злочину.

Місцеві розповідають, що видобуток корисних копалин відбувається на території, яка в кілька разів перевищує офіційно виділені п’ять гектарів.
 

 



Згідно з інформацією державного науково-виробничого підприємства «Державний інформаційний геологічний фонд України», Носачевичівське родовище розташоване на відстані вісім кілометрів на північний схід від Рожища. Корисна копалина представлена кварцовими дрібнозернистими пісками, придатними для виробництва будівельних розчинів, дорожнього будівництва та благоустрою, рекультивації та планування.

У рішенні Рожищенської районної ради №33/3 від 30.04.2014 року «Про погодження надання у користування надр з метою розробки корисних копалин місцевого значення» чітко зазначено, що районна рада вирішила погодити громадянину Котюку Сергію Сергійовичу надання надр у користування з метою розробки корисних копалин місцевого значення (піску) в урочищі «Запусти» на території Носачевичівської сільської ради за умови транспортування піску напрямком Носачевичі-Ольганівка (внутрігосподарська польова дорога) та утримання зазначеної вище дороги у належному стані.
 

 
 



Натомість КамАЗи Котюка розбивають вулицю Промислову. Вона, до слова, дуже вузька, будинки стоять досить близько до проїжджої частини. Цим шляхом щодня йдуть до школи діти. Уздовж одного з узбіч пролягає газова труба. Тому й не випадково, що люди тепер бояться не лише за свої оселі, а й за життя.
 

 
 
 



ЗА ГОДИНУ – БІЛЬШ ЯК 15 КАМАЗІВ З ПІСКОМ 

Ми їдемо на вулицю Промислову разом з Рожищенським міським головою В’ячеславом Поліщуком. Зупиняємося на перехресті вулиць Промислової, Мостової та Коте Шалокадзе. Тут якраз патрулює поліція. Перед мостом – в’їздом на Мостову – знак, який вказує на обмеження тоннажності «17 т», на початку вулиці Промислової такий же, але з позначкою «20 т».
 

 
 



Скільки тонн піску везуть КамАЗи Котюка – загадка

Поліція каже, що оштрафувати за перевищення ваги у вантажівках не може. Причина проста: в області тільки одні автомобільні ваги, які можуть визначити тоннажність великогабаритних машин.
 

 

Рожищенський міський голова В'ячеслав Поліщук

Допоки ми тут, повз нас один за одним курсують КамАЗи – то у бік кар’єру, то від нього.

Міський голова В’ячеслав Поліщук розповідає, що від жителів Промислової у міську раду скарги надходили неодноразово.

«Вібрація, що виникає під час руху вантажівок, призводить до виникнення тріщин у будинках та їх руйнації», – говорить В’ячеслав Поліщук.
 

 
 

Вібрація від руху КамАЗів руйнує будинки практично усіх жителів вулиці Промислової

А ситуацію ускладнює й те, що дорожнє покриття тут у жахливому стані. Сама ж вулиця – дорога обласного значення, а відтак перебуває на обслуговуванні у службі автомобільних доріг Волинської області. Після звернень міськради до служби навесні цього року тут залатали ями. Але це проблему аж ніяк не залагоджує. Листування ж міськради й жителів з автомобільниками триває вже не один місяць.

Якби ж здійснили капітальний ремонт Промислової, вібрація не була б такою відчутною. Передусім слід виготовити проектно-кошторисну документацію, яка теж вартує чимало. Але без неї годі визначити вартість капремонту.

«Згідно з інформацією служби автомобільних доріг, у державному бюджеті не закладено кош­ти на капітальне будівництво цієї дороги, і вони не мають можливості зробити документацію, – каже В’ячеслав Поліщук. – Позиція голови облдержадміністрації у цьому питанні така: дорога має бути відремонтована на умовах співфінансування з місцевим бюджетом. Але міська рада не є власником дороги, а на кар’єр дозвіл давала сільська рада».

До слова, сама Носачевичівська сільська рада практично жодних надходжень з кар’єру не отримує. 36 тисяч гривень – це те, що надійшло до сільського бюджету від Котюка за статтею «втрати від сільськогосподарського виробництва». Простіше кажучи, це ніби компенсація за використання колишніх паїв.

А тонна піску вартує 50-60 гривень. Тільки за приблизними підрахунками, за день з кар’єру вивозять піску на 30-40 тисяч гривень.

ПООБІЦЯВ ДОРОГУ. І ЗАБУВ ПРО ОБІЦЯНКУ 

Жителька вулиці Промислової Ірина Соколовська мешкає тут з 1961 року. Жінка розповідає, що проблеми з її будинком почали виникати відтоді, як стали возити пісок.
 

 

Ірина Соколовська

«У хаті все тріщить. На веранді – величезна тріщина, пошкоджений фасад, – розповідає Ірина Соколовська. – Улітку вантажівки починають їздити о пів на п’яту ранку. Дітей боїмося випускати на вулицю. Ми неодноразово зверталися до різних інстанцій з нашою проблемою. Того року вже перекривали дорогу, аби не їздили сорокатонні вантажівки. І це подіяло. Поставили обмежувальні знаки, але вантаж у КамАЗах ніхто не контролює. Власник кар’єру обіцяв нам цю дорогу відремонтувати, але то лише обіцянки. За Рожищем є польова дорога, але нею їздити не хочуть».

Мама трирічного хлопчика Ірина Гундир каже, що пройти вулицею Промисловою з дитячим візочком практично неможливо.

«Дорога дуже зруйновна, узбіччя заметені піском, – каже молода мама. – Коли розминаються дві машини, пішоходам немає куди подітися. В обід малюк довго не засинає, постійно прокидається, оскільки в хаті від руху вантажівок усе вібрує. Зі стелі часто сиплеться штукатурка».
 

 

Молода мама Ірина Гундир каже, що йти вулицею Промисловою з дитячим візком дуже небезпечно

Ще одна мама Олена Демчук розповідає, що вони з сином мало не опинилися під колесами вантажівки. Поблизу зупинки, на якій жінка стояла з дитиною, розвернуло машину і вона полетіла просто на людей. Олена встиг­ла зіштовхнути хлопчика в рів, а сама – зіскочити вбік. Дивом лишилися цілі. «Я тоді була в шоковому стані», – каже Олена.

Місцева жителька Тетяна Марчук розповідає, що у її сусідів узагалі завалилася стіна будинку. «Ми зверталися і в обласну раду, і в міліцію. Минулого року обласна влада обіцяла облаштувати об’їзд, а цього року вже нічого й не обіцяють».

Бабуся Валентина Герасимяк також нарікає на тріщини в її домівці.

«Тут живуть самі старші люди, – наголошує пані Валентина. – Я не знаю, скільки ще проживу. Чому маю так мучитися? Не можна навіть дорогу перейти».

Рожищанка Марія Кривицька зауважує, що, зі слів керівника служби автомобільних доріг, вони не можуть вплинути на власника піщаного кар’єру і радять громаді питання щодо припинення руху навантажених КамАЗів розв’язувати самостійно.
 

 



Голова Рожищенської районної організації політичної партії «Українське Об’єднання Патріотів – УКРОП», депутат Рожищенської міської ради Григорій Козакевич зазначає, що при наданні кар’єру в розробку не було враховано думку жителів міста, через яке возять пісок.

«Підприємець Котюк розбиває дороги, але місто не отримує нічого, щоб ремонтувати їх, – наголошує Григорій Козакевич. – Наша фракція «УКРОП» буде звертатися по допомогу в розв’язанні цього питання до обласних депутатів-укропівців. Не може місто в повному об’ємі виділити кошти на ремонт шляху, який є дорогою обласного значення».
 

 
 



НАСАМКІНЕЦЬ 

Голова фракції «УКРОП» у Волинській обласній раді Вячеслав Рубльов у коментарі з приводу ситуації на вулиці Промисловій зазначив, що це питання передусім мають детально вивчити екологічна постійна депутатська комісія облради та правоохоронні органи.

Зі слів Вячеслав Рубльова, якщо тепер погодження на розробку надр надаватиме новостворене комунальне підприємство «Волиньприродресурс», то такого конфлікту інте­ресів, порушення прав людей не виникатиме.

Адже, як пояснив депутат-укропівець, «Волиньприродресурс» перед тим, як надаватиме дозвіл на видобуток корисних копалин, враховуватиме думку місцевих громад.

«Волиньприродресурс» дозволить не тільки залучити інвесторів, але й контролювати їхню роботу: те, чи відбувається рекультивація земель, у яких обсягах здійснюється видобуток тощо, – зауважує голова фракції «УКРОП» в облраді, радник голови облради Вячеслав Рубльов. – 25% прибутку цього підприємства йтиме в бюджет сільської ради, 25% – районної, 50% – обласної. Такий розподіл коштів дозволить наповнювати місцеві бюджети, а відтак – покращити насамперед соціальну інфраструктуру. Інвестор, який матиме бажання видобувати ті чи ті корисні копалини, нестиме відповідальність за свою роботу. І як ця робота буде проходити, матиме можливість контролювати саме громада».

P. S. Ми хотіли почути коментар Сергія Котюка у день засідання позачергової сесії Волинської облради, яке відбулося 8 вересня. Однак, депутат у сесійній залі того дня так і не з’явився.

Соломія Добролюбова

Фото автора

Коментарі
16 Вересня 2016, 13:13
Як кажуть в народі "собака лає, а караван ідьот!"
16 Вересня 2016, 13:50
Погоджуюсь, що є проблема і її треба обов'язково вирішити.<br/>Але хочу звернути увагу журналістів, мера та власне жителів Промислової на важливий момент: на вул. Промислова передбачені і є нормальні тротуари. Але вони настільки занехаяні, засмічені, засипані, закриті гілками дерев, що чомусь жителі Промислової ходять по дорозі, а винні, на жаль, самі. Об'єднайтеся, домовтеся, розгребіть те сміття, пообрізуйте гілки дерев - це ж для вашої власної безпеки та безпеки ваших дітей! Вячеславе, Ви як мер міста, а мер- це перш за все господар, який дбає за чистоту, порядок, красу (квіти, зелені насадження), дозвілля (каруселі для дітей) в місті, посприяйте у наведенні порядку на тротуарах Промислової. А ви, журналісти, висвітліть це питання і спільними зусиллями вдасться вирішити проблему.<br/>В зв'язку з беззаконням в державі, проблема проїзду КамАЗів вирішиться не скоро, але себе та наших дітей від небезпеки ДТП ми збережемо!
16 Вересня 2016, 15:49
ЯК ЦЕ ТАК ВИХОДИТЬ--ЩО ЯКІСЬ КОТЮКІ І ФЕДЧАКІ МАЮТЬ ГРОШІ -ЧАС -СИЛУ ВОЛІ ВСЕ ЦЕ МУТИТИ І ГРЕБТИ БАБЛО ТАК ПРОСТО ЯКЕ ЛЕЖИТЬ ПІД НОГАМИ ------А МІСЦЕВА ВЛАДА -ГРОМАДА НОСАЧЕВИЧ ЧИ БУДЬ ЯКА ІНША З 1000МИ ЛЮДЕЙ Є НІЩЕБРОДИ І ЇХНІ ДІТИ ТЕЖ БУДУТЬ ТАКИМИ--НИМ НАВІТЬ НЕХВАТАЄ РОЗУМУ ЗАМУТИТИ ЦЕЙ ВИДОБУТОК ХОЧ 50НА50...Я ВЖЕ МОВЧУ ПРО РАЙОНУ ВЛАДУ ЦЕ ПОВНІ НЄГОДЯЇ ЯКІ ОБСЛУГОВОЮТЬ ЗА ВЗЯТКІ БАРИГ ТІПА КОТЮКІВ І ЇМ ПОДІБНИХ
16 Вересня 2016, 23:28
Цікаво. А хто давав дозвіл їздити через Ольганівку?
17 Вересня 2016, 00:51
козлакевичсам хотів відкити карєр в Незвірі для бодіка це ще та шкура продажна
17 Вересня 2016, 04:13
&lt;p&gt;хай люди підпалять зо два камази. бигом почне думати урд&lt;/p&gt;
17 Вересня 2016, 04:46
Угу підпалять і самооборона залишиться крайньою.
17 Вересня 2016, 11:27
Як не крути а під цей знак ці машини іздити можуть! А як було при радянській владі? В Вишеньках був карєр і всі будівельні і не будівельні організаціі возили точно такими машинами пісок по вул. Промислова, Один Сільмаш на тому піску побудував все місто і нічого, всі мовчали,І Соколовський іздив до дому КАМАЗОМ І угла в хаті не лопали. Якщо бути справедливим то цю дорогу треба закрити і зробити її пішохідною а пісок , зерно, ліс, буряк та інші вантажі хай возять полями і через Ольганівку там в людей хати не тріщать! Ще треба заборонити проїзд по Промисловій всім іномаркам бо вони ж не їдуть а летять а по вул. ходять діти, пенсіонери, їде маса велосопедистів! Я ніяк не захищаю Котюка і Хведчака, ця братва потребує особливої уваи з боку прокуратури і поліції, але ж вже зедарла ця анархія де всі роблять все що захочуть а влада цьому не може дати ради! Прикро дивитись як три баби на ринку качають свої умови меру. Їм кажуть що тут не можна торгувати а вони ні ми тут вирішуїм де нам торгувати і торгуть далі! Мер і базарком нічого зробити не можуть ось вам і анархія яка сьогодн і процвітає. Не демократія а анархія!!!
17 Вересня 2016, 13:46
Правильно. Нехай їдуть через Ольганівку, там же сільські люди живуть, а не міські. На них не треба звертати уваги. Трішать хати, ну й нехай. Але ж Котюк і Хведчак прибутки матимуть.
18 Вересня 2016, 00:37
Щановний, а не хотіли б Ви поселитись на Промисловій, ми б з Вами разом подискутували на цю тему.......... в годині так 5 ранку...................згадали б і Котюка і Хведчака і Фату, покійного і всіх святих і мера на додачу....
18 Вересня 2016, 10:07
А біля вулиці Заньковецької цідодобово шумлять поїзди .Пропоную меру заборонити їх рух.І пустити жд колію через Ольганівку.
Коментар
29/03/2024 П'ятниця
29.03.2024
28.03.2024